9°C
Banja Luka 15°C
Bihać 11°C

06.08.2020 / 21:03 Ljepota i Zdravlje - Studija

Genetika mogući uzročnik povećane smrtnosti kod mladih sa covid-19

I geni mogu da utiču na komplikacije i ishod kod oboljelih od covid-19, piše Jutarnji list, pozivajući se na studiju u kojoj se istraživalo zašto i mlađi zaraženi koronavirusom umiru.

Visoki krvni pritisak, dijabetes, gojaznost i svakako godine starosti, pokazali su se kao najčešći razlozi zbog kojih neki pacijenti ne prežive covid-19.

Sve su to rizici koji mogu da izazovu komplikacije kod oboljelih od koronavirusa za koje nerijetko nema leka.

Ali, u posljednje vrijeme mnogo se govori i o mogućoj genetskoj predispoziciji odnosno činjenici da bi u tome, kako se ko nosi sa koronavirusom, uticaj mogla da ima i naša genetska osjetljivost.

Kao primjer uloge genetike, nizozemski genetičar Aleksandar Hojshen sa Univerziteta Radbaud (RUMC) u Nijmegenu, navodi dva brata, oba mlađa od 35 godina. U pitanju su inače potpuno zdrave osobe, koje su se zarazile koronavirusom i obojica završila na respiratoru.

"U takvom slučaju odmah se zapitate da li može genetika da ima veze sa tima", kaže Hojshen i dodaje kako to može da bude slučajnost da su obojica bili tako teško bolesni, ali i posljedica greške u imunološkom sistemu.

Uloga genetike

Tokom proučavanja ta dva slučaja naučnici su dobili dojavu o još dvojici mladih ljudi na drugom kraju Nizozemske koji su takođe završili na respiratoru i krenuli su u istraživanje s obzirom na to da oboljeli nisu bili u rodbinskim vezama.

Dok je trajalo istraživanje, jedan od njih izgubio je bitku sa ovom bolešću.

Kako bi identifikovali genetsku ranjivost na infekciju, istraživači su sekvencionisali njihove egzome koji sadrže delove koji kodiraju proteine u svim genima. Posebnu pažnju posvetili su genima za koje se zna da su uključeni u urođeni imunološki odgovor.

Pokazalo se da su sva četvorica muškaraca imala mutaciju na genu koji u nekim imunološkim ćelijama proizvodi receptor TLR7. Taj receptor upozorava imunološki sistem na infekciju odnosno otkrivanje jednog lanaca RNK koji neki virusi nose kao što je to slučaj sa SARS-CoV-2.

Kad se virus aktivira,ovaj receptor "budi" oslobađanje interferona, odnosno molekule imunološke signalizacije koji učestvuju u odbrani organizma od virusnih infekcija.

Naučnici takođe misle da taj receptor prepoznaje i usko povezane koronaviruse poput MERS-a ili SARS-a.

(Vijesti.ba / Hina)