9°C
Tuzla 10°C
Banja Luka 12°C
Bihać 13°C

17.04.2024 / 13:47 Svijet - Prikupljat će podatke

NASA-in robotski helikopter poslao posljednju poruku na Zemlju

Foto: NASA
NASA-in robotski helikopter Ingenuity za istraživanje Marsa koji je američka svemirska agencija u februaru 2021. uputila na tu planetu, poslao je svoju posljednju poruku na Zemlju i sada će služiti kao fiksna jedinica za prikupljanje podataka o površini Crvene planete, objavljeno je jučer.

Godine 2021. Ingenuity je postao prva motorizovana letjelica koja je sletjela na neku drugu planetu, čime je dokazano da je moguće letjeti u atmosferi Marsa, gdje je gustoća zraka vrlo rijetka u usporedbi sa Zemljinom, prenosi HINA.

Ingenuity teži samo 1.8 kg i više nalikuje na dron. To je letjelica na solarni pogon koja podsjeća na kutiju s četiri noge i dva rotora, a svoj prvi revolucionarni let realizovala je u aprilu 2021. godine, lebdeći na visini od oko jednog metra iznad površine Marsa punih 39 sekundi. NASA je taj podvig usporedila s historijskim letom braće Wright na Zemlji 1903. godine.

Isprva je NASA planirala 30-dnevnu misiju u sklopu koje je helikopter trebao poletjeti samo pet puta, no ona se razvila u gotovo trogodišnji naučni pothvat sa 72 leta uz pokrivanje udaljenosti 14 puta veće od prvobitno planirane. Dosad je Ingenuity ukupno prešao oko 17 kilometara i letio na visini od 24 metra. Na Mars je stigao u februaru 2021. na roveru Perseverance.

"Dugo zbogom", napisao je tim Ingenuityja na X-u.

"Tim Ingenuityja primio je posljednju poruku robotskog helikoptera koji će odsad služiti kao testna platforma i prikupljajuti podatke koji bi mogli pridonijeti budućim istraživačima Crvene planete."

Dugovječnost Ingenuityja je nevjerovatna, posebno s obzirom na to da je morao "preživjeti" ledene noći na Marsu, zagrijavajući se uz pomoć solarnih ploča koje su mu punile baterije tokom dana.

Ingenuity se suočio s "hitnim slijetanjem" tokom pretposljednjeg leta i izgubio kontakt s roverom Perseverance za vrijeme svojega konačnog spuštanja 18. januara. Premda je kontakt uspostavljen sljedeći dan, slike su otkrile oštećenje jedne od lopatica rotora od karbonskih vlakana, vjerovatno zbog udara o površinu Marsa.

NASA je u ponedjeljak objavila da traži načine kako na što brži i jeftiniji način vratiti na Zemlju kamenje koje je Perseverance prikupio na Marsu, posebno nakon kritika na račun sredstava utrošenih u misiju.

(Vijesti.ba)