4°C
Mostar 11°C
Tuzla 9°C
Banja Luka 9°C
Bihać 6°C

30.07.2024 / 07:31 Auto - Slaba prodaja

Grupa Stellantis ukida neke od velikih brendova: 'Ako ne donose novac...'

Grupa Stellantis ukida neke od velikih brendova: 'Ako ne donose novac...'
Foto: Ilustracija
Grupa Stellantis poduzima korake kako bi popravila slabiju prodaju i visoke zalihe u SAD-u i neće oklijevati ukinuti pojedine brendove u svom velikom portfelju, rekao je u četvrtak izvršni direktor grupe Carlos Tavares.

Ovo je svojevrsno upozorenje za brendove gubitaše, navodi Reuters. Podsjetimo, Stellantis je nastao 2021. spajanjem italijansko-američkog proizvođača automobila Fiat Chrysler i francuskog PSA te sada drži 14 brendova, uključujući Maserati, Fiat, Peugeot, Citroen, Opel, Alfa Romeo, DS i Jeep.

Brendovi koji ne zarađuju "Ako ne donose novac, ugasit ćemo ih", rekao je Carlos Tavares novinarima nakon što je ovaj četvrti svjetski proizvođač automobila u prvom polugodištu ostvario rezultate lošije od očekivanih, zbog čega su njegove dionice pale za više od 10%. "Ne možemo si priuštiti brendove koji ne zarađuju", dodao je.

Grupa sada također razmatra kineski Leapmotor kao svoju 15. marku, nakon što su ranije dogovorili široku saradnju.

Stellantis ne objavljuje brojke za pojedinačne marke, osim za Maserati koji je u prvom polugodištu prijavio 82 miliona eura korigiranog operativnog gubitka.

Neki analitičari kažu da bi upravo Maserati mogao biti meta prodaje od strane Stellantisa, dok bi druge manje marke mogle biti u opasnosti da budu ugašene s obzirom na njihov marginalni doprinos ukupnoj prodaji grupe.

Stellantisove dionice uvrštene na berzi u Milanu pale su u četvrtak za čak 12,5%, dosegnuvši najniži nivo od augusta 2023. To dovodi gubitak za dosadašnju godinu na 22%, što ih čini najgorim među glavnim evropskim proizvođačima automobila.

Malo je automobilskih marki ugašeno još otkako je američki General Motors izbacio neprofitabilne marke Saturn i Pontiac u vrijeme bankrota pod vodstvom američke vlade u svjetskoj financijskoj krizi 2008. godine.

Stellantis planira lansirati 20 novih modela ove godine za koje se nada da će povećati profitabilnost.

Nedavni loši rezultati velikih globalnih proizvođača automobila pojačali su zabrinutost zbog slabljenja prodaje na glavnim tržištima poput SAD-a, dok balansiraju između prijelaza na električna vozila i rastuće konkurencije jeftinijih kineskih konkurenata.

Tavares je pak zadovoljan rezultatima u Evropi.

"Smatramo da je posao u Evropi obavljen, no posao nije završen u SAD-u i mi ćemo se sada pobrinuti za to", rekao je.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo