Naučnici iz SAD-a i Velike Britanije proučavali su kako kućni ljubimci mogu utjecati na različite aspekte dječjeg razvoja, uključujući njihove kognitivne sposobnosti i ponašanje u školi.
Studija, objavljena u Naked Science, uključila je više od 14.000 djece rođene između 1991. i 1992. na jugozapadu Engleske. Podaci su prikupljani sve do njihove 18. godine, prateći razvoj i obrazovna postignuća. Prema rezultatima, posjedovanje kućnog ljubimca pozitivno je djelovalo na neverbalnu komunikaciju kod djece mlađe od dvije godine, kao i na jezične sposobnosti petogodišnjaka.
No, studija je pokazala i izazove. Djeca s kućnim ljubimcima imala su nešto više poteškoća u školskim predmetima, kao što su matematika, engleski i prirodne nauke. Također, kod njih je zabilježena veća hiperaktivnost u ranoj dobi, što može biti povezano s roditeljskom željom da kroz kućnog ljubimca umire nemirnu djecu.
Istraživači su upozorili da se ne smiju donositi preuranjeni zaključci o utjecaju kućnih ljubimaca na djecu. Razvoj djece složen je proces na koji utječu različiti faktori, uključujući socijalno i porodično okruženje. Također, svaki kućni ljubimac ima drugačiju dinamiku i način na koji utječe na dijete.
Istraživači ističu potrebu za daljnjim istraživanjima kako bi se razumjeli dublji utjecaji kućnih ljubimaca na dječji razvoj i školski uspjeh. Možda će buduće studije razjasniti ove nejasnoće i donijeti preciznije preporuke roditeljima.
(Vijesti.ba)