Toyotin prihod iznosio je u drugom tromjesečju fiskalne 2024/2025. godine 11,4 biliona jena (68,7 milijardi eura) i zadržao se, više-manje, na nivou istog razdoblja poslovne 2023/2024.
Operativna dobit potonula je pak za 20 posto, na 1,16 biliona jena.
Neto dobit spustila se s 1,28 biliona na samo 574 milijarde jena, prenosi Index.
Do početka ove godine vodeća automobilska kompanija u svijetu po prodaji nizala je rekorde zahvaljujući hibridnim modelima koji su kupcima bili atraktivni zbog pristupačnijih cijena u usporedbi s električnim vozilima na baterije.
Zamah je posustao zbog problema s kvalitetom u podružnici za kamione i autobuse Hino Motors, žestoke konkurencije kineskih brendova na najvećem svjetskom automobilskom tržištu i obustave proizvodnje dvaju modela u SAD-u.
U takvim je uvjetima Toyotina prodaja u Sjevernoj Americi smanjena za devet posto, uz oštar pad operativne dobiti, s 239 milijardi na samo 27,3 milijarde jena. Prodaja na matičnom japanskom tržištu smanjila se za 4,3 posto, a operativna dobit za 28 posto.
Operativna dobit u Kini pala je pak u razdoblju od aprila do septembra ponajprije zbog viših troškova prodaje koji bi trebali ojačati poziciju Toyote u nadmetanju s cjenovno povoljnim kineskim brendovima.
Zbog problema u proizvodnji u prvoj polovini poslovne godine uprava je u srijedu snizila cilj za ovu godinu za jedan posto, na 10,85 miliona vozila.
(Vijesti.ba)