"EU insistria, i mi se s tim slažemo, da je potrebno popuniti Ustavni sud BiH, iz RS žele neke druge stvari prvo. Mi nećemo dozvoliti da se Plan rasta oslabi na tački Ustavnog suda, ono što je Evropska komisija mi to podržavamo”, poručio je u razgovoru za Vijesti.ba Podcast ministar prometa i komunikacija Edin Forto.
On postavlja pitanje da li, ako se RS složila sa preko stotinu reformi a ne slaže se s onim oko Ustavnog suda, postoji neka agenda za koju nisu rekli.
Forto je pojasnio šta znači pokretanje procesa uvođenja jedinstvenog broja u slučaju nesreća, ali i šta donosi novi zakon o zaštiti ličnih podataka.
Govoreći o sastanku sa američkim zvaničnicima o Južnoj interkonekciji, te ignorisanju HDZ-a, Forto kaže da je jako bitno da se otvore drugi izvori energenata osim iz Rusije.
“Jako je bitno da ona bude na dnevnom redu što prije”, rekao je Forto i rekao da argumenti HDZ-a nisu bili uvjerljivi na način da se shvati zašto se koči taj projekat.
“Neko bi rekao da to pogoduje Rusiji i ruskom uticaju”.
Govorili smo i o tome šta donose novi zakoni u vezi sa vazduhoplovstvom u BIH.
“Evropski regulator je u svom izvještaju rekao da je BHDCA ima hronični nedostatak kadrova. Znate šta se desilo u Sloveniji, oni su u jednom dijelu regulacije zračnog prostora izgubili autonomiju. To se nama može desiti. Mogu nas isključiti iz kontrole neba i da dovedu tuđeg regulatora. Svi crveni alarmi su upaljeni”, rekao je Forto i dodao da uposlenik BHDCA ne može imati istu platu kao bilo koji državni službenik.
Naveo je i da novi zakon o BHANSA-a i donose brojna poboljšanja.
“Sad BHANS-a obučava naše kontrolore, ali što to ne bi radili za obuku kontrolora iz Hrvatske, Slovenije, Dubaija. To omogućava novi zakon, ali i mogućnost za nove aerodrome, poput Bihaća i Trebinja. Ako prođu ova dva zakona desiće se potpuna reforma ovog sektora”, kaže Forto.
Pitali smo ga i je li važnije čiji je i kakav zet Dragan Primorac ili to kakav je direktor.
“Nije baš pametno raditi tektonske promjene na tako osjetljivim funkcijama. Ako Češka, Austrija, Brisel idu na varijantu da nemaju ograničenja na mandate, ja sam preuzeo taj rizik da to uskladimo. To je evropska praksa. Mogao sam biti politčki popularan ili uskladiti taj zakon za sve buduće generacije sa evropskom parksom”, rekao je Forto.
Forto je pojasnio i šta bi značila koncesija za Aerodrom u Sarajevu te partnerima u Federaciji ponudio dva rješenja.
Govorio je i o ucjenama niskobudžetnih aviokompanija, vraćanju avio taksi.
Sa Fortom smo razgovarali i o stanju među strankama Trojke, izboru gradonačelnika Sarajeva i eventualnoj rekonstrukciji Vlade KS.
(Vijesti.ba)