Najveći doprinos ovom rastu daje Toyota, koja ne odustaje od svoje "zlatne koke", a čiji hibridi još uvijek nemaju konkurenciju. Yaris Cross i Yaris su nenadmašni u B segmentu, ali neobični C-HR je nedodirljiv u segmentu iznad.
Registracije "običnih" hibrida (HEV) porasle su za 17.5 odsto u oktobru, s rastom tržišnog udjela na 33.3 odsto u odnosu na 28.6 odsto u oktobru prošle godine, nadmašujući drugi mjesec zaredom broj registracija benzinskih automobila.
Jedan od razloga za povećanu popularnost "mješanaca" je što je na tržištu sve manje benzinaca, a još manje dizela. Dodajmo da prodaja električnih modela stagnira, a ne ide ni svim plug-in hibridima. Takođe, zbog veće prodaje hibrida, na tržištu je sve manje vozila s ručnim mjenjačem.
Zato na tržištu imamo sve više konvencionalnih hibrida, a Toyota je, kao pionir u toj tehnologiji, očekivano lider po prodaji u Evropi. Yaris Cross i Yaris su nepremostive barijere za konkurenciju u gradskom B segmentu, Corolla je hit u kompaktnoj klasi, dok u segmentu ili bolje rečeno sve rasprostranjenijem "domu" iznad, kajmak kupi netipični SUV kakav je C-HR.
Tako je za 10 mjeseci registrovano 98.860 primjeraka C-HR-a, što je povećanje od 11 odsto u komparaciji s istim periodom lane. Ovaj neobični SUV se prodaje isključivo kao hibrid - koji čini većinu prodaje ili kao plug-in hibrid, i nema alternativu u konvencionalnoj benzinskoj verziji, koje se Toyota svjesno odrekla u drugoj polovini prošle generacije.
C-HR u stvari privlači kupce originalnim dizajnom i neobičnom pojavom. Hibridni pogon u različitim varijantama tehnologije i snage su magnet za kupce i istovremeno njegov zaštitni znak.
Novi propisi o emisiji izduvnih gasova, koje je Evropa nametnula proizvođačima od 2025. godine stavljaju granicu CO2 emisije na 94 g/km. Zahvaljujući svoj strategiji i ulaganju u hibride, samo će Toyota od velikih igrača biti pošteđena od doprinosa u ogromnu blagajnu evropske kase. Ukoliko se ne desi neko čudo, ostale proizvođače čekaju ogromne novčane kazne, od kojih su neke i rekordne.
Za manje od mjesec dana kreće izazov što veće prodaje električnih i hibridnih vozila, a budući da većina nije dorasla tome, iz svega bi ponovo mogla da profitira Toyota, prenosi "AutoBlog".
(Vijesti.ba)