Naime, nakon što su Vijesti.ba pisale o još jednoj obmani Autocesta FBiH u vezi sa rokovima za tunel Prenj, zastupnici u Predstavničkom domu PFBiH postavili su nekoliko pitanja Upravi ovog javnog preduzeća.
I zastupnike su iz Autocesta FBIH u ranijim odgovorima uvjeravali kako će se s gradnjom tunela početi do kraja godine, a potom i kako će se do kraja godine ugovorit projekt.
Zastupnica NIP-a Suada Halilović pitala je na sjednici Autoceste FBIH "kada se može očekivati početak gradnje tunela Prenj na Koridoru 5c".
"Ranije su odgovorili da se očekuje krajem 2024. godine. Tražim informaciju o porovedenim i dosadašnjim aktivnostima", rekla je Halilović.
Zastupnik SDA Adnan Efendić, osim Autocestsma, pitanje je postavio i Ministarstvu saobraćaja i komunikacija FBiH.
"Predkvalifikacija za projekt izgradnje tunela Prenj je završena. U nekoliko navrata dobili smo informacije da će se ugovaranje biti u decembru. Nije poznato da li je , kada će početi i kada će se početi s izgradnjom te ključne dionice na koridoru 5c", rekao je Efendić.
Istu večer oglasio se Denis Lasić te poručio da će se ugovaranje desiti na proljeće naredne godine.
“Mi ćemo u prvom, odnosno drugom kvartalu maksimalno potpisati i da krenu ti radovi”, rekao je Lasić i poručio da će do 2030. godine u potpunosti biti završen Koridor 5c.
Sve da se Lasiću povjeruje da će tunel Prenj s izgradnjom krenuti na proljeće 2025. godine, neralno je da će se Koridor 5c završiti do 2030. godine, jer je za izgradnju tunela Prenj potrebno minimalno šest godina.
U međuvremenu, Lasić je otkrio da se fokus prebacuje na brze ceste, poput Mostar – Široki Brijeg – Grude – Republika Hrvatska.
Podsjetimo, u maju ove godine iz Autocesta FBiH su se pohvalili da je "napravljen značajan korak ka početku izgradnje tunela Prenj, da bi radovi bi trebali početi krajem ove godine". Direktor Autocesta FBiH Denis Lasić u maju je obećao da će ugovor za izgradnju tunela biti sklopljen u novembru i da će njegova izgradnja početi krajem ove godine.
Lasić je i prošle godine najavio da će do kraja 2023. godine početi gradnja tunela Prenj.
Za to vrijeme intenzivirani su radovi na jugu zemlje, gdje interes da gradi ima HDZ BIH. Sve ovo s pravom otvara pitanje političke pozadine, odnosno namjere HDZ-ove politike, kojoj pripada i Lasić, da se putna komunikacija između Sarajeva i Mostara nikada ne uspostavi, odnosno ova dionica autoputa ne izgradi.
Uz to postoji neskrivena namjera iste politike da moderni putevi u Federaciji u budućnosti budu rezervisani samo za zapadnu Hercegovinu i krajeve koje većinski naseljavaju Hrvati, odnosno spojeve tih krajeva sa Hrvatskom.
(Vijesti.ba)