Iako uvođenje oznake neće biti obavezno, korak je ka transparentnosti u izveštavanju o uticaju avionskih putovanja na životnu sredinu. Oznaka je osmišljena tako da omogući jasno i pouzdano izračunavanje emisija gasova staklene bašte koje proizvode različiti letovi.
Kroz ovu inicijativu, nastoji se standardizovati postojeće različite i često neuporedive metode koje koriste avio kompanije i prodavci karata za procenu emisija, prenosi Energetski portal.
Od ljeta 2025. godine, putnici će imati priliku da vide i uporede procjenjene emisije svojih letova.
Izveštaj organizacije Transport & Environment pokazuje da većina avio-kompanija (87 odsto) ne prelazi efikasno na korišćenje održivih avionskih goriva (SAF), ključnih za smanjenje uticaja avijacije na zagađenje.
Analizom 77 avio-kompanija, utvrđeno je da samo 10 njih aktivno traži održive alternative kao što su e-kerozin i biogoriva iz otpada. Većina koristi manje održive vrste SAF-a, sa značajnim udjelom biogoriva iz prehrambenih usjeva, koji nisu efikasni kao e-kerozin. U 2023, upotreba SAF-a je činila manje od 0,15 odsto od ukupne potrošnje goriva.
Vazdušni sektor, koji je odgovoran za oko tri odsto globalnih emisija CO2, obavezao se da će do 2050. godine dostići neto nultu emisiju. Međutim, ovaj sektor se suočava sa izazovima kao što su kašnjenja u isporuci najnovijih generacija goriva, kako potvrđuju podaci organizacije T&E.
Nova oznaka emisije je ključni dio regulative ReFuelEU Aviation, koja promoviše upotrebu održivih goriva u aviacionom sektoru. Oznaku će ekskluzivno izdavati Evropska agencija za bezbjednost vazduhoplovstva (EASA), što osigurava da oznaka ispunjava stroge standarde.
(Vijesti.ba)