05.02.2025 / 15:14 Regija - Pad nadstrešnice

Vesić se nevješto branio, evo na koga je svalio krivicu za nesreću u Novom Sadu

Vesić se nevješto branio, evo na koga je svalio krivicu za nesreću u Novom Sadu
Foto: nova.rs
Sudeći po iskazu Gorana Vesića, koji je dao u okviru istrage za pad nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu kada je poginulo 15 ljudi i koji je objavio Forbes, bivši ministar građevinarstva je krivicu svalio na svoje saradnike, kao i na "Infrastrukturu Železnica Srbije" i "Srbija voz".

U iskazu u koji je Forbes Srbija imao uvid, rekao je da se ne smatra odgovornim zbog toga niti je mogao da utiče na to, kao i da „stanica nije puštena u rad jer je on došao na otvaranje“.

Kako navode, Vesić je u iskazu rekao da je do pada nadstrešnice, po njegovom mišljenju, došlo zbog propusta struke i neadekvatnog održavanja. I da sve što se dogodilo nema veze sa upotrebnom dozvolom, koju u trenutku otvaranja nije imala Železnička stanice.

Goran Vesić je negirao da je vestibil (glavni hol) stanice pušten u rad na osnovu njegovog naloga. Niti je bilo kojim aktom ili činom on učestvovao u donošGrenju odluke da se vestibil pusti u rad. Tvrdio je i da to nije bilo u nadležnosti Ministarstva odnosno ministra i da nijednim propisom nije predviđeno da ministar o tome donosi odluku.

U iskazu je opisivan postupak internog prijema i primopredaje krila B u junu i julu 2024. godine (sa kineskog konzorcijuma kao izvođača radova na Infrastrukturu željeznice Srbije kao investitora). Vesić je rekao da je za dopis, u kojem je navedeno da će nakon internog prijema putnicima biti omogućeno korištenje vestibila B, saznao tek posle pada nadstrešnice.

Bivši ministar je opisujući detaljnije proces internog prijema rekao da se u međusobnoj komunikaciji oko primopredaje nigdje ne pominje njegovo ministarstvo, a da je sa dopisima bila upoznata njegova pomoćnica Anita Dimoski jer je uvek bila stavljana kao primalac mailova jer je bila predstavnik ministarstva kao finansijera radova.

Govoreći o otvaranju stanice, rekao je da je taj događaj bio političkog karaktera, te da taj čin nije prouzrokovao nikakvu posledicu, jer su sve pravne radnje ranije završene i tog čina ne bi bilo da se to prethodno nije dogodilo.

U sledećoj rečenici precizirao je da je vestibil počeo sa radom 5. jula „prema odluci Infrastrukture železnice i Srbija Voza“.

„On ne bi ni došao na otvaranje da mu nije predočeno od strane njegovog pomoćnika za željeznički saobraćaj Anite Dimoski, da je završen interni prijem vestibila B, niti ga je ona obavestila da postoji bilo kakav problem vezan za rekonstrukciju Železničke stanice u Novom Sadu“, navodi se u iskazu.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo