Najnovija istraživanja mobilnosti u Beču pokazuju pozitivan trend. Ekološki prihvatljiv način prevoza koristi se u 75 posto svih putovanja. Javni prevoz je najčešći izbor građana s udjelom od 34 posto, dok 30 posto ljudi pješači, a vožnja biciklom porasla je na 11 posto.
Ovi rezultati potvrđuju uspjeh gradskih inicijativa za poboljšanje mobilnosti i smanjenje automobilskog saobraćaja, koji je pao na 25 posto, najmanji zabilježeni nivo do sada. Poređenja radi, 1993. godine ovaj udio iznosio je 40 posto.
Grad Beč kontinuirano ulaže u poboljšanje prevozne infrastrukture. Samo prošle godine, 52 miliona eura uloženo je u biciklističke staze, čime se dodatno povećao broj biciklista. Također, posljednjih godina ovaj grad je uveo tri nove tramvajske linije i nastavlja širiti mrežu javnog prevoza.
Alexandra Reinagl, direktorica Wiener Linien, ističe da su kvalitet i dostupnost javnog prevoza ključni faktori rasta njegove popularnosti: "Pouzdana i pristupačna mreža javnog prevoza čini Beč jednim od najboljih gradova u svijetu po pitanju mobilnosti."
Broj biciklista u Beču neprestano raste, a gradske vlasti ulažu u dodatne biciklističke rute. Prošle godine 2024. godini zabilježeno je preko pola miliona više biciklista na gradskim brojačima u odnosu na 2023. godinu. Od 2019. godine udio biciklističkog saobraćaja porastao je s 7 na 11 posto.
"Investicije u biciklističke staze donose rezultate. Fokusirani smo na povezivanje postojećih ruta i izgradnju sigurnih biciklističkih koridora kako bismo bicikl učinili pogodnim prevoznim sredstvom za svakodnevne obaveze", izjavila je članica gradske vlade iz resora za inovacije, urbanističko planiranje i mobilnost Ulli Sima.
Pješačenje je i dalje značajan dio bečke mobilnosti, s udjelom od 30 posto. Grad je uveo više master planova za pješačenje, kako bi poboljšao sigurnost i udobnost za pješake. Inicijativa "Riješimo se asfalta" omogućila je transformaciju ulica i trgova u zelenije i ugodnije prostore za šetače.
Beč također bilježi najmanji broj privatnih automobila na 1.000 stanovnika u poređenju s ostatkom Austrije. Car sharing postaje sve popularniji. Gradske vlasti svake godine provode detaljno istraživanje mobilnosti, anketirajući preko 2.000 građana kako bi dobili uvid u prevozne navike stanovništva. Ovi podaci omogućavaju planiranje daljnjih poboljšanja i prilagodbu politika gradske mobilnosti prema potrebama stanovnika.
(Vijesti.ba)