14.06.2025 / 14:01 Svijet - AI istraživač

Ko je Alexandr Wang kojem nude 15 milijardi dolara: Noćna je mora kompanije Meta

Ko je Alexandr Wang kojem nude 15 milijardi dolara: Noćna je mora kompanije Meta
Foto: X.com

Kompanija Meta, u okviru strategije razvoja umjetne inteligencije, planira uložiti 15 milijardi dolara kako bi kupila 49% udjela u Scale AI.

Alexandr Wang vam možda još nije poznat, ali to će se uskoro promijenit’ (promjenit). Ovaj 28-godišnjak uskoro bi mogao postati poznat kao čovjek na kog je Mark Zuckerberg potrošio 15 milijardi dolara.

Wang je izvršni direktor kompanije Scale AI, specijalizirane za obradu podataka u oblasti umjetne inteligencije, koja već sarađuje s gigantima poput Meta i OpenAI-ja. A Meta je upravo potrošila oko 15 milijardi dolara kako bi kupila 49% udjela u toj firmi.

U saopćenju objavljenom kasno u četvrtak, Meta je potvrdila dogovor:
"Meta je finalizirala strateško partnerstvo i ulaganje u Scale AI. U okviru toga, produbit ćemo saradnju na proizvodnji podataka za AI modele, a Alexandr Wang pridružit će se Meti kako bi radio na razvoju superinteligencije."

Šta zapravo Meta dobija za tih 15 milijardi dolara u gotovini – što Scale AI procjenjuje na skoro 30 milijardi dolara, duplo više neg’ (neg) prije samo godinu dana?

U teoriji, Meta time osigurava bližu saradnju s firmom koja je ključna za njene ambicije u oblasti umjetne inteligencije. U praksi, čini se da je to prije svega – način da se angažuje sam Wang, i vjerovatno dio njegovog tima.

"Ovo je zapravo veoma skupo acquihire-ovanje Alexandera Wang," piše tehnološki analitičar Ben Thompson, pozivajući se na sada već općeprihvaćenu interpretaciju ovog poteza.

U Silicijskoj dolini, termin acquihire označava preuzimanje startupa ne zbog njegovog proizvoda, već kako bi se „preuzeli“ njegovi osnivači i uposlenici. U takvim slučajevima, firma često i prestane radit’ ono što je radila (radit prije akvizicije).

Za startupe i njihove osnivače, ovakve transakcije obično predstavljaju "meko slijetanje", jer osiguravaju zapošljavanje i povrat dijela ulaganja za investitore. Ovakvi dogovori su bili česti u Silicijskoj dolini sve dok antimonopolske vlasti predsjednika Joea Bidena nisu značajno otežale spajanja i preuzimanja.

Sada se acquihire modeli vraćaju – posebno u AI sektoru, uz vrtoglave cifre. Prošle godine, Microsoft je navodno platio 650 miliona dolara AI startupu Inflection, što je formalno bila "naknada za licencu", ali u suštini – cijena za dolazak osnivača Mustafe Suleymana i njegovog tima. Google je zatim platio 2,7 milijardi dolara za sličan dogovor sa Character.AI, kako bi doveo osnivača Noama Shazira.

Zuckerberg sada podiže ulog sa svojim novim potezom. Želi da Wang postane dio novog AI tima unutar Mete, okružen elitnim istraživačima.

Može se, kao što piše Reed Albergotti za Semafor, tvrditi da ovdje nije riječ samo o acquihire-u, jer dio uplaćenog novca može predstavljati i avans za budući rad koji će Scale AI obavljat’ (obavljat) za Metu.

Ipak, većina stručnjaka iz tehnološkog svijeta s kojima su američki mediji razgovarali vjeruje da je ključna motivacija zapravo dovođenje samog Wanga – slično kao kad je Apple kupio Beats za 3 milijarde dolara ne zbog slušalica, već da bi angažovali Jimmyja Iovina i njegovu kreativnu auru.

Posebno je zanimljivo što Wang nije poznat kao vrhunski AI istraživač. Kako piše The Information, "on je prije svega biznismen sa tehničkim znanjem, a ne elitni naučnik kog je Zuckerberg prethodno obasipao pažnjom i milijardama dolara ponuda". Prema navodima Financial Times-a, njegove najveće vještine su u promoviranju firme, a ne u upravljanju timovima ili razvoju AI istraživanja.

Zuckerberg već ima historiju velikih kupovina koje nisu dale očekivane rezultate. Suosnivači Instagrama i WhatsAppa napustili su Metu, iako je kompanija potrošila milijarde na njih, a osnivač Instagrama Mike Krieger sada praktično i konkuriše Meti, kao direktor proizvoda u kompaniji Anthropic.

S druge strane, malo je firmi koje uopće mogu potrošit’ (potrošit) 15 milijardi dolara da bi zaposlile jednog čovjeka – ali Meta jeste jedna od njih. A ako ste, kao Zuckerberg, uvjereni da je budućnost tehnologije – i vašeg biznisa – u umjetnoj inteligenciji, tada se svaki ulog, ma kol’ki bio, može isplatiti.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo