16.06.2025 / 12:21 Ekonomija - Anketa Turističke zajednice KS

Ulaganje u razvoj avio saobraćaja daje konkretne rezultate

Ulaganje u razvoj avio saobraćaja daje konkretne rezultate
Aerodrom Sarajevo

Rezultati sprovedene ankete na uzorku od 800 turista potvrđuju snažan uticaj direktnih avionskih konekcija na odluku turista da posjete Sarajevo, pri čemu je čak gotovo 95% ispitanika navelo da je dostupnost direktnih letova bila značajan faktor u izboru destinacije.

Turistički profil posjetilaca pokazuje visoku zastupljenost turista mlađe i srednje životne dobi (generacija Z i milenijalci), koji tragaju za autentičnim iskustvima.

Većina turista posjećuje Kanton Sarajevo u svrhu odmora, putuje u paru ili s prijateljima i porodicom, ostaje 2 do 3 noći i najčešće boravi u hotelskom ili privatnom smještaju. Značajno je spomenuti da se broj turista koji ostaju 4, 5 ili više noći povećao, što je u direktnoj vezi sa rasporedom sufinanisiranih letova. Odgovori u vezi s privatnim smještajem upozoravaju nas na postojanje sive ekonomije čije negativne efekte nastojimo minimizirati.

U pogledu interesovanja, kulturno-historijski turizam ostaje glavni motiv dolaska, uz izražen potencijal za razvoj specifičnih oblika turizma kao što su religijski, avanturistički i gastro turizam, koji privlače sve veći broj posjetitelja i nude dodatne motive za produženje boravka. Sarajevo se poziocioniralo kao turističko odredište koje je savršen spoj kultura i različitosti, a dostupno je svima.

Struktura potrošnje sugeriše da Kanton Sarajevo sve više privlači turiste s većom platežnom moći, čime se pozicionira kao atraktivna, cjenovno pristupačna, ali sadržajno konkurentna destinacija.

Ovo je prvo istraživanje ovog tipa koje je provela Turistička zajednica KS, prateći rekordne rezultate i povećanje turističkog prometa od približno 20%, a u cilju boljeg razumijevanja motiva i profila turista, te kvalitetnijeg odgovora na zahtjeve turističkog tržišta.

Analizom povezanosti između dostupnosti zračnih linija i povećanja broja dolazaka turista, stvorene su pretpostavke za daljnje unapređenje avio povezanosti Sarajeva, što je ključni faktor u jačanju njegove međunarodne dostupnosti i rasta turističkog prometa.

Dobijeni podaci predstavljaju vrijednu osnovu za daljnje strateško planiranje i unapređenje turističke ponude, sa fokusom na razvoj infrastrukture, proširenje mreže direktnih letova, digitalizaciju sektora i snažniju međunarodnu promociju Sarajeva kao jedne od vodećih destinacija Jugoistočne Evrope.



(Vijesti.ba)

 

Izdvajamo