Rezultati sprovedene ankete na uzorku od 800 turista potvrđuju snažan uticaj direktnih avionskih konekcija na odluku turista da posjete Sarajevo, pri čemu je čak gotovo 95% ispitanika navelo da je dostupnost direktnih letova bila značajan faktor u izboru destinacije.
Turistički profil posjetilaca pokazuje visoku zastupljenost turista mlađe i srednje životne dobi (generacija Z i milenijalci), koji tragaju za autentičnim iskustvima.
Većina turista posjećuje Kanton Sarajevo u svrhu odmora, putuje u paru ili s prijateljima i porodicom, ostaje 2 do 3 noći i najčešće boravi u hotelskom ili privatnom smještaju. Značajno je spomenuti da se broj turista koji ostaju 4, 5 ili više noći povećao, što je u direktnoj vezi sa rasporedom sufinanisiranih letova. Odgovori u vezi s privatnim smještajem upozoravaju nas na postojanje sive ekonomije čije negativne efekte nastojimo minimizirati.
U pogledu interesovanja, kulturno-historijski turizam ostaje glavni motiv dolaska, uz izražen potencijal za razvoj specifičnih oblika turizma kao što su religijski, avanturistički i gastro turizam, koji privlače sve veći broj posjetitelja i nude dodatne motive za produženje boravka. Sarajevo se poziocioniralo kao turističko odredište koje je savršen spoj kultura i različitosti, a dostupno je svima.
Struktura potrošnje sugeriše da Kanton Sarajevo sve više privlači turiste s većom platežnom moći, čime se pozicionira kao atraktivna, cjenovno pristupačna, ali sadržajno konkurentna destinacija.
Ovo je prvo istraživanje ovog tipa koje je provela Turistička zajednica KS, prateći rekordne rezultate i povećanje turističkog prometa od približno 20%, a u cilju boljeg razumijevanja motiva i profila turista, te kvalitetnijeg odgovora na zahtjeve turističkog tržišta.
Analizom povezanosti između dostupnosti zračnih linija i povećanja broja dolazaka turista, stvorene su pretpostavke za daljnje unapređenje avio povezanosti Sarajeva, što je ključni faktor u jačanju njegove međunarodne dostupnosti i rasta turističkog prometa.
Dobijeni podaci predstavljaju vrijednu osnovu za daljnje strateško planiranje i unapređenje turističke ponude, sa fokusom na razvoj infrastrukture, proširenje mreže direktnih letova, digitalizaciju sektora i snažniju međunarodnu promociju Sarajeva kao jedne od vodećih destinacija Jugoistočne Evrope.
(Vijesti.ba)