Francuska agencija za zaštitu tržišne konkurencije i potrošača saopštila je u četvrtak da je kineski brend brze mode Shein kažnjen sa 40 miliona eura zbog navodnih obmanjujućih poslovnih praksi, uključujući lažne popuste.
Kazna je izrečena nakon gotovo godinu dana duge istrage.
Agencija je navela da je kompanija Infinite Style E-Commerce Co Ltd, koja rukovodi prodajom Shein brenda, dovodila kupce u zabludu u vezi s popustima te da je kompanija prihvatila kaznu.
Prema francuskim propisima, referentna cijena za bilo koji popust mora biti najniža cijena koju je trgovac ponudio u posljednjih 30 dana prije sniženja.
Shein je prekršio to pravilo tako što nije uzimao u obzir prethodne ponude, a ponekad je čak povećavao cijenu prije nego što bi primijenio popust, navela je agencija.
Istraga je pokazala da je kompanija "zavaravala potrošače u pogledu stvarnih popusta koje su mogli ostvariti."
Analiza, koja je obuhvatila hiljade proizvoda na Sheinovoj francuskoj web stranici u periodu od 1. oktobra 2022. do 31. augusta 2023., otkrila je da:
57% navodnih ponuda nije zapravo nudilo sniženu cijenu,
19% imalo je manji popust nego što je oglašeno,
11% je zapravo predstavljalo povećanje cijene.
U saopštenju, Shein je naveo da je francuska agencija u martu prošle godine obavijestila Infinite Style E-Commerce Co Ltd (ISEL) o prekršajima vezanim za referentne cijene i ekološke propise, te da je kompanija u roku od dva mjeseca poduzela korektivne mjere.
„To znači da su svi uočeni problemi riješeni prije više od godinu dana“, navodi Shein, dodajući da je ISEL posvećen poštivanju francuskih zakona i regulativa, piše Reuters.
(VIJESTI.BA)