Nova trasa, duga 19,5 kilometara, spojila je dionice između Čačka i Požege, čime je dodatno skraćeno putovanje prema zapadnoj Srbiji i Zlatiboru, popularnoj turističkoj destinaciji.
Iako su stručnjaci upozoravali na potencijalna klizišta i nedostatak sigurnosnih mjera, prvi automobili su se ovom cestom već u nedjelju zaputili prema cilju – bez naplate putarine.
Trasa prolazi kroz izazovan teren, uključujući više od 30 mostova i tri tunela, među kojima se ističu Munjino brdo i Laz – najduži tuneli na mreži autoputeva u Srbiji. Ukupna vrijednost radova premašuje 450 miliona eura, a projekat je realizovan uz pomoć kineskog izvođača i sredstava iz državnog budžeta.
Iako predsjednik Vučić i direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak tvrde da je sve urađeno po pravilima, stručnjaci i nezavisni mediji ističu da dionica nije dobila potrebne dozvole.
U pokušaju da ubrza proces otvaranja, Vlada Srbije je čak donijela uredbu kojom se suspenduje Pravilnik o sigurnosti tunela – dokument koji regulira ključne tehničke standarde, prenosi N1 i Hina.
Dodatnu zabrinutost izaziva činjenica da su inženjeri zaduženi za nadzor radova odbili da potpišu završne izvještaje, čime su jasno poručili da cesta još nije spremna za puštanje u promet.
Ovakav potez vlasti, donesen bez poštovanja procedura i uz ignorisanje upozorenja stručnjaka, izaziva duboku zabrinutost, posebno u svjetlu nedavnih gubitaka koji su još uvijek svježi u kolektivnoj svijesti građana.
(Vijesti.ba)