08.07.2025 / 16:13 Svijet - Sila na tržištu

Kako je Xiaomi uspio tamo gdje je Apple odustao

Kako je Xiaomi uspio tamo gdje je Apple odustao
Foto: Arhiv

Xiaomi, poznat po pametnim telefonima i gedžetima, postao je prva tehnološka kompanija koja je uspješno prešla iz svijeta potrošačke elektronike u automobilski sektor.

Osnivač kompanije Lei Jun predstavio je krajem maja 2025. drugi električni model – luksuzni SUV YU7, usput provocirajući Apple koji je, nakon deset godina i 10 milijardi dolara ulaganja, odustao od razvoja sopstvenog automobila.

Xiaomi je za samo sat primio skoro 290.000 narudžbi za YU7 SUV – više nego što je dobio za svoj debitantski sedan SU7 lansiran 2024. godine. Time je potvrdio status nove sile na kineskom tržištu električnih automobila, koje već godinama ima najplodnije uslove za razvoj ove industrije – državne subvencije, snažnu infrastrukturu i razvijen lanac snabdijevanja.

Uspjeh koji baca sjenu na Appleov fijasko

Za razliku od Applea, čiji je projekat “Titan” propao zbog preambicioznih ciljeva (poput autonomne vožnje nivoa 5), Lei Jun je od početka imao pragmatičan pristup. Uložio je ličnu reputaciju u projekat koji naziva “svojim posljednjim preduzetničkim poduhvatom”, dok je tim Xiaomi eksperata obilazio kineske proizvođače poput Geelyja i Great Walla i konsultovao više od 200 stručnjaka.

Xiaomi je agresivno regrutovao kadrove iz Geelyja, BMW-a, BAIC-a, GM-a i drugih velikih imena auto-industrije. Među ključnim imenima je Hu Zhengnan, bivši direktor Geely instituta, poznat po ljubavi prema Porsche dizajnu, koji se smatra arhitektom uspjeha modela SU7.

Uprkos velikim izazovima proizvodnje automobila – od sigurnosnih regulativa do logistike – Xiaomi je odlučio da ne koristi usluge eksternih proizvođača, već da izgradi sopstvenu fabriku u Pekingu i kontroliše lanac snabdijevanja. Iz ranijih loših iskustava sa Samsungom, naučili su koliko je važna nezavisnost, pa su između 2021. i 2024. uložili preko 1,6 milijardi dolara u više od 100 dobavljača.

Optužbe za kopiranje i prva nesreća – prvi izazovi

SU7 je već dobio nadimak “Porsche Mi” zbog očigledne inspiracije njemačkim dizajnom, što je izazvalo negodovanje među kineskim rivalima. Dodatno, fatalna nesreća u martu 2025. sa uključenim sistemom asistencije bila je ozbiljan test za brend – koji je, uprkos tome, zadržao lojalnu bazu kupaca.

Mi fanovi, dugogodišnji obožavaoci Xiaomi brenda, odigrali su ključnu ulogu u uspjehu modela SU7. Čak 50% kupaca odlučuje se za Xiaomi automobil bez poređenja sa konkurencijom, a prodaja je dodatno porasla jer stariji korisnici kupuju vozila za svoju djecu, prepoznajući brend kao bezbjedan i pouzdan.

Cilj za 2025. godinu je isporuka 350.000 vozila, što je i dalje znatno manje u poređenju sa liderima poput BYD-a (4,3 miliona prodatih vozila 2024.) i Tesle (1,78 miliona). Xiaomi se trenutno fokusira na srednji i viši segment tržišta, bez prisustva u masovnom segmentu ispod 20.000 dolara – gdje BYD dominira, prenosi Investitor me.

Xiaomi planira globalnu ekspanziju od 2027. godine

Uprkos trgovinskim barijerama i tarifama koje EU, SAD i Turska uvode kineskim EV-ima, Lei Jun je najavio da će Xiaomi testirati izlazak na evropsko tržište, počevši od Njemačke, Španije i Francuske. Kompanija već planira otvaranje R&D centra u Minhenu.

Lei Jun je poručio: “Xiaomi je kasni igrač, ali tržište automobila danas vode tehnologija i inovacije – tu uvijek ima prostora za nove.” Njegova kombinacija lične karizme, lojalnosti korisnika i disciplinovanog pristupa izdvaja Xiaomi kao izuzetnog izazivača u globalnoj automobilskoj areni.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo