Avion Boeing 787 Dreamliner odmah je počeo gubiti visinu, navodi se u izvještaju koji su objavili indijski istražitelji avionskih nesreća. Na snimku iz pilotske kabine čuje se kako jedan pilot pita drugog zašto je isključio gorivo. Drugi pilot odgovara da to nije učinio, stoji u izvještaju.
A plane crash is reported in India. According to media sources, from 240 to 290 people were on board.
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) June 12, 2025
There is no information on injured or dead yet. The plane crashed in the residential area.
What a tragedy. pic.twitter.com/upI7jB4w4W
Nije precizirano ko je uputio poziv za pomoć neposredno prije nesreće, pilot ili kopilot. Na mjestu nesreće oba prekidača za gorivo pronađena su u položaju „uključeno“, a izvještaj navodi da postoje pokazatelji da je pokušano ponovno pokretanje oba motora neposredno prije udara.
Oba pilota imala su ukupno oko 19.000 sati letenja, uključujući više od 9000 sati na modelu 787. Preliminarni izvještaj također ne objašnjava kako su se prekidači mogli prebaciti u položaj „isključeno“ tokom leta 12. juna iz indijskog grada Ahmedabad prema Londonu.
Američki stručnjak za sigurnost leta Anthony Brickhouse kao ključnu dilemu ističe zašto su prekidači prebačeni na način koji nije u skladu s uobičajenom procedurom. „Jesu li se sami pomjerili ili su ih pomjerili piloti? Ako su ih pomjerili piloti, zašto?“, upitao je.
Prebacivanje prekidača u položaj „isključeno“ gotovo trenutno zaustavlja motore. Ta radnja se najčešće koristi za gašenje motora nakon dolaska aviona do izlaznih vrata na aerodromu ili u određenim hitnim situacijama, poput požara motora. U izvještaju nije navedeno da je postojao bilo kakav izvanredan događaj koji bi zahtijevao isključivanje motora.
(Vijesti.ba)