Cijene bakra, ključnog metala u modernoj industriji, već su ove godine porasle za 38%, a nakon objave o carinama, cijena je skočila za dodatnih 15%. Budući da se bakar koristi u gotovo svemu, od elektronike do građevine, očekuje se opći rast cijena. Za automobilsku industriju su ovo posebno loše vijesti, prenosi Index.
Bez obzira na to gdje se automobil proizvodi, svaka komponenta koja sadrži bakar neizbježno će poskupjeti. Postavlja se pitanje: koliko bakra uopće ima u jednom modernom automobilu?
Električni automobili prednjače u potrošnji bakra. Istraživanje koje je za Međunarodno udruženje za bakar (ICA) provela Martec Group pokazuje da prosječno električno vozilo sadrži između 30 i 40 kg bakra. Glavni razlog leži u njihovim ključnim komponentama:
No, priča ne staje sa samim vozilom. Bakar je ključan i za cjelokupnu infrastrukturu - od kabela za punjenje i samih punionica do transformatora potrebnih za nadogradnju elektroenergetske mreže.
Ako mislite da će poskupljenje zaobići one koji ostaju vjerni benzincima i dizelašima, varate se. Moderni automobili s motorima s unutrašnjim izgaranjem prepuni su elektronike. Od složenih kabelskih snopova koji povezuju sve sisteme do brojnih senzora, kamera i računala - svima je za rad potreban bakar zbog njegove iznimne vodljivosti i izdržljivosti.
Prema podacima ICA-e, prosječan automobil na benzin ili dizel sadrži približno 10 kg bakra. Iako je to znatno manje nego u električnim modelima, i dalje je riječ o količini dovoljnoj da carine osjetno podignu konačnu cijenu vozila.
Globalni trendovi ne idu u prilog pojeftinjenju. S rastućom popularnošću električnih vozila i ulaganjima u nove tehnologije širom svijeta, potražnja za bakrom nezaustavljivo raste.
(Vijesti.ba)