U Hangzhouu je otvorena neobična izložba koja slavi najbizarnije i estetski najneprivlačnije proizvode dostupne na kineskom tržištu. Od sandala u obliku listova kupusa do skulptura napravljenih od deformiranih jastuka za mačke – “Era ružnoće” privukla je veliki interes posjetitelja.
Ovu izložbu po prvi put organizira Taobao, platforma u vlasništvu Alibabe, a izloženo je više od 300 predmeta koji su osvojili ili ušli u uži izbor za godišnje natjecanje “Nagrada ružnoće”.
Prema voditelju projekta Yu Huu, događaj dnevno privuče preko 3000 posjetitelja, a od 2020. “ružni” proizvodi prodani preko Taobaou donijeli su više od 100 milijuna juana (oko 13,94 milijuna dolara) prihoda. Popularnost ovog trenda raste dvoznamenkastim, pa čak i troznamenkastim stopama.
Yu objašnjava da mlađi potrošači ovim neobičnim predmetima žele naglasiti svoju individualnost, a istodobno traže pristupačne “luksuze” – trend poznat kao emocionalna potrošnja. Primjer takvog fenomena je plišana igračka Labubu, ružno-slatkog izgleda, koja je postala globalni hit i stekla slavne obožavatelje poput Rihanne i Davida Beckhama.
Za neke, izložba je potaknula razmišljanje o tome što ljepota uistinu znači, dok je drugima poslužila kao inspiracija za kreativno razmišljanje. “Ružnoća je samo još jedan oblik ljepote. U njoj ima toliko kreativnosti – to je posebna vrsta ljepote”, rekla je posjetiteljica Mei Duo (55).
(Vijesti.ba)