15.09.2025 / 09:56 BiH - Kilometarske kolone

Kolaps kod Crnaje: Nerad Cesta i Autocesta FBiH u punom sjaju

Kolaps kod Crnaje: Nerad Cesta i Autocesta FBiH u punom sjaju
Foto: Vijesti.ba

Na magistralnom putu M-17 Konjic – Jablanica, na mostu kod tunela Crnaja, u toku su radovi na sanaciji dilatacije mosta, zbog čega se saobraćaj odvija usporeno, naizmjenično, uz regulaciju semaforima.

Jučer se iz pravca Mostara prema Konjicu putovalo više od tri sata, pri čemu se na potezu od Donje Jablanice do tunela Crnaja provelo skoro dva sata.

Način na koji je regulisan saobraćaj, izazvao je samo dodatni problem jer je iz pravca juga stizalo višestruko više vozila, ali je uprkos tome saobraćaj tekao bez ikakve fleksibilnosti u prilagodbi propuštanja vozila. Tek u večernjim satima, kada su kolone postale nepodnošljive, regulaciju saobraćaja je preuzela policija.

Cijeli ovaj haos ponovo otvara pitanje odgovornosti nadležnih, jer je riječ o istom tunelu Crnaja koji je već prošao kroz značajnu rekonstrukciju početkom 2021. godine. Zanimljivo je da tada, uprkos početnim protestima građana i bojaznima od velikih zastoja, saobraćaj nije bio ni približno jučerašnjeg horora. Radovi su tada bili mnogo bolje organizovani, a gužve gotovo zanemarive.

Za razliku od tog perioda, sinoćnji prizori podsjećali su na potpuni saobraćajni slom – kolone vozila, nervozni vozači ...

Pitanje je zašto se ovaj put nije učilo iz prethodnog iskustva i zašto nije bilo blagovremene koordinacije, kao ni prilagođavanja režima propuštanja saobraćaja s obzirom na gustinu u jednom pravcu.

Šef Kluba SDP-a u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH Damir Mašić je podijelio fotografije mosta Crnaja i pojasnio da se radi o dva kvadratna metra asfalta, koji se popravljaju već dugo vremena.

- Ovako izgleda tzv. "sanacija mosta Crnaja" koja danima pravi kilometarske kolone zbog 2 kvadrata asfalta koji na sastavu mosta treba da se zamjeni. Sve ovo se dešava u režiji JP Ceste FBiH, pod dirigentskom palicom nesposobnog i neodgovornog decenijskog direktora Ljube Pravdića - naveo je Mašić.

Sve ovo, nažalost, predstavlja posljedicu dugogodišnjeg nerada JP Ceste FBiH, ali i JP Autoceste FBiH, koje infrastrukturne projekte realizuju isključivo u saopćenjima za javnost. Građani još uvijek čekaju davno obećani Koridor 5C, koji je za mnoge postao simbol neispunjenih obećanja i sporosti u razvoju.

Još se čeka početak radova na tunelu Prenj, koje direktor ACFBiH Denis Lasić najavljuje od 2019. godine. U zemlji koja ima manje kilometara autoputa nego prosječna evropska regija, vrijeme je da se javnosti počnu davati makar tačne, konkretne i potpune, a ne lažne informacije i obmane.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo