Razlog bojkota nastave je taj što je po planu i programu Zavoda planirano da djeca idu na nastavu u grupama sa po četiri učenika.
Taj broj je, imajući u vidu psihofizičko stanje djece, prevelik i zahtijeva analizu stručnih kadrova. Roditelji poručujući da neće odustati od svojih zahtjeva dok se ne ispune osnovni uslovi za bezbjedan i dostojanstven odgojno-obrazovni proces njihove djece.
„Najveći problem je brojno stanje grupa, nedostatak kadra i način formiranja tih grupa. Pedagoške norme propisuju da u grupi može biti po četiri učenika, međutim ti propisi su slovo na papiru, a praksa je nešto skroz drugo. Ovdje imate djecu sa najtežim oblikom autizma. Djecu koja u redovnoj školi nisu uspjela ni pomoću asistenta. Djecu koja ispoljavaju različite oblike agresivnog ponašanja.
Jedna učiteljica sa četiri učenika u učionici ne može funkcionisati“, kazala nam je Amra Brkić, majka dječaka koji pohađa nastavu u Zavodu za odgoj i obrazovanje osoba sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju Tuzla.
Roditelji su se obratili i resornom ministarstvu i traže rješavanje ovog problema.
„Obratili smo se dopisom ministru Omeroviću. Tražili smo da se poboljšaju uvjeti u Odjelu za Autizam u Zavodu. Tražimo pomoć asistenata jer postoji mnogo djece sa agresivnim ili autograsevnim ponašanjem. Mi smo to tražili i dok je u grupama bilo po troje djece, a sada kada je po četvero, to tek stvara dodatne probleme“, kazao je za Vijesti.ba, Asim Idrizović, jedan od roditelja učenika.
Roditelji će nastaviti sa bojkotom nastave do ispunjenja zahtjeva.
„Mi predlažemo smanjenje broja učenika u grupama na tri učenika. Tako je bilo i prošle godine. Ukoliko se smanje grupe na tri učenika, onda bi opet morali zaposliti još dva defektologa jer bi imali još dvije grupe. Zatim da se zaposle asistenti u nastavi jer je previše djece. Mi sada imamo popunjene kapacitete. Ša će biti naredne godine, doći će još djece. Mi ne možemo dozvoliti da dođe do preopterećenja već postojećih grupa“, kazala nam je Amra Brkić, majka učenika.
Trenutno je u bojkotu nastave oko 16 učenika, što znači da jedna grupa učenika pohađa nastavu.
Iz Ministarstva obrazovanja i nauke TK su za Vijesti.ba kazali kako je Vlada Tuzlanskog kantona, u proteklom periodu značajno ulagala u unapređenje rada Zavoda. A da je pohađanje nastave u najboljem interesu učenika.
„Prije svega, realizirana su značajna finansijska ulaganja s ciljem poboljšanja uslova rada i boravka djece u Zavodu. Paralelno s tim, izvršeno je i kadrovsko jačanje, što je omogućilo kvalitetniju organizaciju i realizaciju odgojno-obrazovnog procesa.
Podsjećamo da je u Zavodu osiguran i program profesionalnog osposobljavanja polaznika sa umjerenim, teškim i težim intelektualnim teškoćama i autizmom, i to za sve korisnike do 27. godine života, što predstavlja jedan od rijetkih primjera takve prakse u Bosni i Hercegovini. Smatramo da je u najboljem interesu učenika da redovno pohađaju nastavu, kako bi se osigurao kontinuitet u njihovom odgoju i obrazovanju. Istovremeno, Ministarstvo ostaje otvoreno za dijalog sa svim relevantnim akterima, kako bi se eventualni problemi rješavali na konstruktivan način, u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima“, rečeno nam je iz Ministarstva.
(Vijesti.ba)