Kineska kompanija priprema testnu plovidbu teretnog broda "Istanbul Bridge" iz najveće kineske luke Ningbo-Zhoushan prema britanskom Felixstowu. Putovanje traje 18 dana i pratit će ga ledolomci. Ovaj test označava početak planova za uspostavu stalne trgovačke rute kroz Rusiju i Sjevernu morsku rutu, koja povezuje Aziju i Europu.
Otvoreni Arktik i klimatske promjene
Prema stručnjaku Malteu Humpertu iz Arctic Instituta, klimatske promjene ubrzavaju geopolitičke promjene u Arktiku.
- Arktik se otvara, što mijenja globalnu trgovinu - kaže Humpert. Put kroz Arktik je 40 posto kraći u odnosu na tradicionalne rute kroz Sueski kanal i Mediteran, što bi moglo smanjiti geopolitičke rizike.
Kina testira novu rutu
Iako nije nova ideja, Kina je sada odlučila ponovno testirati ovu rutu. Ranija putovanja bila su jednostavnija, dok sada testiraju uspostavu redovne linije s četiri kineske luke prema evropskim destinacijama. Iako je za sada riječ o minimalnim količinama tereta, ovo bi mogao biti korak prema većoj trgovinskoj ruti u budućnosti.
Potencijalna budućnost i rizici
Iako Arktik još nije konkurencija Sueskom kanalu, stručnjaci smatraju da bi, s daljnjim otapanjem leda, mogao postati ključna trgovačka ruta. No, rutu prate i ozbiljni ekološki rizici, uključujući povećane emisije štetnih plinova i potencijalnu štetu na Arktiku, koji se zagrijava brže od ostatka planeta.
Utjecaj na europski sektor i industriju
Ako uspije, nova ruta mogla bi skratiti vrijeme dolaska robe u Evropu, što bi moglo značajno utjecati na sektor automobilske industrije, posebnoe za uvoz električnih vozila. Međutim, ova ruta i dalje nosi visok rizik, s problemima vezanim uz zaštitu okoliša i sigurnost plovidbe.
(Vijesti.ba)