Prema pisanju RTL-a, početna bruto plata za mašinovođe iznosi oko 3.500 eura mjesečno, što je povećanje u odnosu na ranijih 3.300 eura. Na ukupna primanja utiču i dodaci za noćne smjene, rad vikendom i praznicima, pa mesečna zarada često premašuje 4.000 eura. S iskustvom plate dodatno rastu – mašinovođa sa 30 godina staža može zarađivati i do 4.650 eura mjesečno.
Njemačka železnica (Deutsche Bahn) već godinama se suočava s problemima kašnjenja i manjkom osoblja, a sindikat GDL procjenjuje da će do 2030. godine biti potrebno dodatnih 5.000 do 10.000 mašinovođa. Višednevni štrajk u martu 2024. rezultirao je povećanjem plata i novim tarifnim ugovorima od aprila 2025.
Pored same vožnje voza, mašinovođe imaju mogućnosti daljeg napredovanja. Ambiciozni radnici mogu postati disponenti, stručnjaci ili majstori za željeznički saobraćaj, što otvara dodatne karijerne i finansijske perspektive.
Ovaj posao, iako zahtjevan, pokazuje da su stručnjaci u transportnom sektoru cijenjeni i dobro plaćeni, što može privući nove generacije radnika u željezničku industriju.
(Vijesti.ba)