Lee Delong, francusko-američka rediteljica i glumica, Emina Muftić, bosanskohercegovačka glumica, te Thomas Steyaert, belgijski koreograf i reditelj koji već više od decenije djeluje i u BiH, čine ovogodišnji žiri takmičarskog programa 65. Internacionalnog teatarskog festivala MESS.
Riječ je o istaknutim umjetnicima iza kojih su vrhunski projekti širom svijeta u kojima su sarađivali sa najvećim teatarskim i filmskim imenima današnjice.
Od 4. do 11.10. žiri će pogledati devet teatarskih ostvarenja i donijet će odluku o dobitnicima Zlatnih lovorovih vijenaca za najboljeg glumca/icu, reditelja/icu, te Grand-Prix, najbolju predstavu u cjelini.
Emina Muftic je bosanskohercegovacka glumica, domaćoj i regionalnoj publici poznata kroz brojne teatarske i filmske uloge, te tv i radio drame koje je ostvarila u BiH ali i u regiji, kao i u nezavisnim produkcijama i produkcijama pozorišnih festivala. Studirala na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, u klasi profesora Bore Stjepanovića. Diplomirala 1987. godine uspješnim kreacijama likova Jessie (Marsha Norman: „Laku noć, majko“) i Vere (Vaclav Havel: „Vernisaž“). Od 2012. redovna je profesorica na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu.
Lee Delong je nagrađivana francusko-američka rediteljica i glumica koja već 40 godina živi i radi na međunarodnoj sceni. Od 1987. godine Lee ima intenzivan angažman i to ne samo od Perua do Katara, već i u Jugoistočnoj Evropi. Tu režira, piše i podučava, a poznata je još i po tome što u region dovela klauna sa crvenim nosom.
Upravo je u Narodnom pozorištu u Sarajevu privela kraju klaunovsku interpretaciju Romea i Julije, što je bilo prvi put da se u ovom dijelu svijeta klaunovi pojave na jednoj teatarskoj sceni. Kao glumica sarađivala je sa brojnim rediteljima poput Cédrica Klapischa, Antoinea Garceaua, Luca Bérauda, Fabricea Cazaneuvea, Julie Delpy i Luca Bessona. Igrala je u pozorištima poput Théâtre du Châtelet, La Rose des Vents i La Comédie St Etienne, a pod rediteljskom palicom Mathilde May igrala je u predstavi Le Banquet u teatrima Théâtre du Rond Point i Théâtre de Paris. Prošlogodišnja je dobitnica Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, najvišeg priznanja Festivala MESS koji dodjeljuje Direkcija.
Thomas Steyaert je koreograf koji je dugi niz godina sarađivao sa Wimom Vandekeybusom (Ultima Vez), Raulom Maiom, te redovno sarađuje sa Cirk La Putyka, modernom cirkuskom kompanijom sa sjedištem u Pragu, Češka, pod umjetničkim vodstvom Roste Novaka. Godine 2006. odlučio se okrenuti vlastitoj produkciji i osnovao trupu Ponyhill vzw koja je okupila umjetnike koji se bave plesom, performansima, muzikom, fotografijom i vizuelnom umjetnošću.
Od 2011. godine Thomas aktivno djeluje u Bosni i Hercegovini. Sarađivao je sa Harisom Pašovićem, Nerminom Hamzagićem te sa Selmom Spahić i u brojnim bh. teatarskim projektima. Za predstave Moja fabrika i Sedam strahova nagrađen je za najbolju koreografiju i scenski pokret. Godine 2016. osnovao je trupu “Moving Island” u Sarajevu. Ova trupa se uglavnom bavi društveno angažiranim umjetničkim radom.
Zajedno sa Benjaminom Bajramovićem i Arminom Behremom, nedavno je osnovao Station 3, platformu za razvoj, istraživanje i edukaciju iz oblasti umjetnosti u Sarajevu. Njegov rad prikazan je u teatrima i festivalima diljem Evrope i svijeta, saopćeno je iz MESS-a.
(Vijesti.ba/Fena)