Toyotin koncept mikromobilnosti FT-Me konačno je ugledao svjetlo dana nakon što je osigurano finansiranje od strane britanske vlade.
Toyota je koncept FT-Me predstavila ranije ove godine, a cilj ovog vozila je da posluži kao pristupačna alternativa tradicionalnim automobilima, namijenjena podjednako mladim vozačima, porodicama i dostavnim službama.
Kako se Velika Britanija ubrzano približava zabrani motora s unutrašnjim sagorijevanjem (SUS) do 2035. godine, projekat FT-Me se savršeno uklapa u nacionalne ciljeve za ekološki prihvatljivije gradove, smanjenje saobraćajnih gužvi i održivu mobilnost.
Konzorcij na čijem je čelu Toyota, u saradnji s kompanijama ELM Mobility, Savcor i Univerzitetom u Derbyju, testirat će performanse vozila FT-Me u stvarnim uslovima. Ključni ciljevi projekta uključuju:
poboljšanje solarnog punjenja,
upotrebu modularnih dijelova radi lakše reciklaže,
integraciju vozila u vozne parkove za dostavu.
Projekat FT-Me počinje s testiranjem još ove godine, dok je ograničena proizvodnja u Velikoj Britaniji planirana za kraj 2026. godine, prije nego što vozilo zvanično stigne u salone tokom 2027. godine. Ovaj kompaktni električni automobil iz Toyote bit će konkurencija modelu Citroën Ami.
S dužinom manjom od 2,5 metra, FT-Me može stati na polovinu standardnog parking mjesta. Klasifikovan je kao kvadricikl, što znači da ga na nekim tržištima mogu voziti i osobe starije od 14 godina, dok ručne kontrole omogućuju da osobe u invalidskim kolicima mogu voziti bez dodatnih prepravki.
FT-Me koristi reciklirane materijale, uz čak 90% manje emisije ugljen-dioksida u poređenju s drugim gradskim automobilima. Solarni krov omogućuje dodatni domet od 20 do 30 kilometara dnevno, zahvaljujući kompaktnim baterijama.
Pored toga, Toyota FT-Me nudi:
vidljivost od 360 stepeni,
integraciju pametnog telefona,
solarno punjenje,
ultranisku potrošnju energije i
visoku pristupačnost za korisnike različitih potreba.
(Vijesti.ba)