09.11.2025 / 21:32 Svijet - Međunarodna izložba

Vijesti.ba u Šangaju: Posjetili smo kineski EXPO, najveći sajam uvoza na svijetu

U Šangaju se od 5. do 10. novembra održava China International Import Expo (CIIE), najveći međunarodni sajam uvoza na svijetu.

CIIE se održava osmu godinu zaredom i ovogodišnje izdanje je rekordno jer na njemu učestvuju 154 zemlje i predstavlja se 3.466 stranih kompanija.

Ukupna površina izložbenog prostora prelazi 367.000 kvadratnih metara, što je novi rekord u historiji ovog događaja.

CIIE se održava u Naionalnom izložbenom i kongresnom centru u Šangaju, koji predstavlja najveću jedinstvenu građevinu i izložbeni kompleks na svijetu.

Sa ukupnom građevinskom površinom od gotovo 1,5 miliona m². objekti u NECC-u (Šangaj) uključuju izložbene hale, trgovački centar, poslovne zgrade i hotel. Ove četiri cjeline povezane su uzdignutim Izložbenim bulevarom visine 8 metara, što omogućava posjetiocima lako kretanje između različitih funkcionalnih područja.

Obilazeći nepregledne sajamske prostore, dočekala su nas razna inovativna čuda iz svih krajeva svijeta, a sve je započelo iz hale koja je bila rezervisana za nacionalne paviljone.

Na samom ulazu, očekivano, kineski paviljon, najveći a ujedno i najblještaviji na cijelom sajmu. U njemu su dominirali tehnološki izumi u kojim Kina ima primat u svijetu, bez prevelikog fokusa na prehrambene proizvode koji su uglavnom dominirali na štandovima ostalih država.

U blizini kineskog paviljona nalazi se švedski, kojeg je bilo nemoguće promašiti zbog glomaznog kamiona marke Scania, jednog od najvećih i najpoznatijih švedskih proizvođača teških kamiona, autobusa i industrijskih motora sa sjedištem u Sodertaljeu. Sa druge strane luksuzni karavan Volvo XC70, a između ponešto iz IKEA-e i ostalih svjetski poznatih švedskih kompanija.

Jedan od većih paviljona na cijelom sajmu bio je onaj gruzijski, gdje su uglavnom predstavljena pića, a u neposrednoj blizini je bio i paviljon Srbije. Srbija je, inače, jedina država sa prostora bivše Jugoslavije koja se na ovaj način predstavila u Šangaju, a fokusirala se na promociju svojih prehrambenih specijaliteta, uz veliku reklamu za EXPO 2027 u Beogradu.

Hodajući dalje, smjenjivali su se paviljoni brojnih država - od Afrike, preko Južne Amerike i Azije, pa sve do Okeanije. Bilo je tu raznih prezentacija, uglavnom kulture, privrede, turističkih potencijala i proizvoda. Na sajmu su se pojavile i državne delegacije desetina zemalja, pa su mnogi ministri održavali govore ispred svojih paviljona.

Iako je prostor sajma zaista ogroman, organizovan je odlično kako i dolikuje pedantnim kineskim domaćinima. Od velikog Media centra, u kojem je više stotina novinara iz svih krajeva svijeta imalo fantastične uslove za rad, pa sve do razdvojenih hala koje su bile podijeljene po sektorima - automobilska industrija, IT, medicina, prehrana, moda, poljoprivreda itd. Za obilazak svega toga jedan dan je premalo, pa smo se odlučili samo na određene segmente sajma.

Kao prva nacionalna izložba na svijetu posvećena uvozu, CIIE kontinuirano pruža tržišne investicione i razvojne mogućnosti svim zemljama. Mnoge kompanije odlučuju se premijerno prikazati nove proizvode upravo na ovom sajmu, s ciljem boljeg probijanja na kineskom tržištu, ali i skretanja pažnje posjetitelja i profesionalnih kupaca iz svih krajeva svijeta.

Bezi ekonomski razvoj Kine je rezulttat otvaranja, a kineska politika je također stvorila mogućnosti za ulazak stranih proizvoda na njeno tržište, iako se oslanja na vlastitu proizvodnju.

CIIE je zamišljen kao kineska inicijativa za međunarodno trgovinu i pokušaj povezivanja različitih zemalja, zbog čega sve više stranih kompanija želi doći u Kinu. Kroz jačanje saradnje, zemlje mogu zajedno raditi na suočavanju sa globalnim izazovima.

Izložbe i sajmovi su idealne platforme za međunarodnu razmjenu i usko su povezani sa globalizacijom, a CIIE je ključan u kineskoj politici globalnog otvaranja koja će biti još jače nastavljena u budućnosti, najavili su organizatori - Ministarstvo trgovine NR Kine i Vlada grada Šangaja.

Ukupna ostvarena trgovinska vrijednost tokom prethodnih sedam održanih sajmova premašila je 420 milijardi dolara, što je dovoljan dokaz privrednog značaja Kineskog međunarodnog sajma uvoza.

V. Vukmirović

(Vijesti.ba)

Izdvajamo