
Dok mnogi proizvođači ubrzano napuštaju velike motore i okreću se isključivo električnom pogonu, njemački gigant iz Štutgarta kreće suprotnim smjerom i potvrđuje da će kultni V8 i V12 ostati dio ponude – uz daljnji razvoj.
Posebnu pažnju privlači odluka da se legendarni 6,0-litarski twin-turbo V12 zadrži u proizvodnji. Iako će biti dostupan samo na odabranim tržištima, ovaj motor nastavit će pokretati ultraluksuzne modele kao što su Mercedes-Maybach S 680 i oklopljena S-klasa Guard. Mercedes tako ostaje posljednji njemački premium proizvođač koji i dalje nudi dvanaestocilindrični agregat, budući da su se BMW i Audi ranije povukli iz ove klase. Dodatno, ovaj motor nastavlja putovati i do Italije, gdje će pokretati nove Pagani hiperautomobile.
Pored V12 motora, kompanija ne odustaje ni od snažnih V8 jedinica. AMG razvija potpuno novi elektrifikovani osmocilindrični motor koji će ispunjavati stroge emisijske standarde, ali zadržati prepoznatljivu snagu i karakter. Istovremeno, sve su veće naznake da će linijski šestocilindrični motor ostati u ponudi, iako iz kompanije još nema zvanične potvrde.
Mercedes priprema i novu generaciju manjih, efikasnih pogona. Među njima je i novi 1,5-litarski četverocilindrični motor sa 48-voltnim blagim hibridnim sistemom, koji će debitovati u sljedećem CLA modelu. Ovaj pogonski sklop razvijen je u Štutgartu, a proizvodi se u saradnji s partnerom iz Kine. Kombinovat će se s osmostepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom, čime se želi postići balans između ekonomičnosti i svakodnevnih performansi.
Planovi o skoro potpunoj elektrifikaciji, koje je Mercedes ranije najavljivao, sada su jasno usporeni. Procjene unutar kompanije ukazuju da će većina kupaca i nakon 2027. godine i dalje birati modele s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem i 48-voltnom tehnologijom, dok će električni automobili i plug-in hibridi činiti znatno manji dio prodaje nego što se ranije očekivalo.
Kombinacija snažnih tradicionalnih motora i postepenog uvođenja naprednih hibridnih rješenja pokazuje da Mercedes, barem za sada, balansira između budućnosti električne mobilnosti i očuvanja svoje motorizacijske tradicije.
(Vijesti.ba)