24.11.2025 / 13:42 Svijet - Washington

Rekordan broj kupaca u SAD-u za Black Friday, ali manje popusta zbog visokih cijena

Rekordan broj kupaca u SAD-u za Black Friday, ali manje popusta zbog visokih cijena
Foto: Freepik

Očekuje se da će nezapamćen broj Amerikanaca pohrliti u prodavnice ovog Crnog petka, ali vjerovatno neće mnogo trošiti, jer nailaze na manje popusta kod trgovaca koji su pogođeni carinama.

Prema projekcijama Nacionalne federacije trgovaca, 186,9 miliona ljudi će kupovati tokom petodnevnog perioda od Dana zahvalnosti do Cyber ponedjeljka, što je porast u odnosu na 183,4 miliona prošle godine i najveći odziv ikada, piše Reuters.

- Sve izgleda mnogo skuplje u tržnim centrima, rekla je Kate Sanner, Njujorčanka koja upravlja internet platformom koja prikuplja oglase za polovnu robu. Prošle godine Sanner, 33, potrošila je oko 500 dolara na poklone, ali ove sezone planira smanjiti budžet na 300 dolara, izbjegavajući većinu Black Friday popusta i fokusirajući se na ciljane ponude za određene proizvode.

Dan zahvalnosti ove godine pada 27. novembra, dajući trgovcima dodatni dan u prazničnom periodu koji obično donosi trećinu godišnjeg profita.

Trgovci su pokrenuli rane promocije kako bi osigurali prodaju - Walmart je počeo 14. novembra i kampanja će trajati u tri faze do 1. decembra, uz rani pristup za članove Walmart+. Amazon je započeo svoju sedmicu Black Friday ponuda u četvrtak, dok je Macy’s otvorio poseban Black Friday portal.

Prodaja u novembru i decembru, u fizičkim prodavnicama i online, predviđa se da će prvi put premašiti bilion dolara, rastući između 3,7 posto i 4,2 posto, ali sporije nego prošlogodišnji rast od 4,8 posto.

Dok visoke cijene mogu odvratiti neke kupce, drugi budžetiraju za povećane troškove drugih životnih potreba.

- Znajući da će naš račun za zdravstveno osiguranje astronomski skočiti 2026. godine, sva naša diskreciona potrošnja značajno je pala - rekla je Liz Sweeney, osnivačica marketinške agencije Dogwood Solutions iz Boisea, Idaho.

- Dok smo 2024. potrošili blizu 2.000 dolara na poklone, naš budžet za 2025. je 750 dolara - dodala je 52-godišnja Sweeney.

Kupci i dalje imaju dovoljno novca u bankama, jer domaćinstva svih nivoa prihoda drže više depozita nego 2019. godine, prije pandemije COVID-19, pokazali su novembarski podaci Bank of America. Potrošači također nisu koristili značajan dio svojih ušteđevina.

- Potrošači su sentimentalno slabi, ali fundamentalno stabilni - rekao je Mark Mathews, glavni ekonomista NRF-a.

Federacija procjenjuje da će prosječna potrošnja na poklone i sezonske artikle poput dekoracija, čestitki, hrane i slatkiša iznositi 890 dolara po osobi, nešto manje od prošlogodišnjih 902 dolara. Gotovo dvije trećine od 8.427 ispitanih potrošača kažu da će čekati ponude za vikend Dana zahvalnosti, u odnosu na 59 posto u 2024., pri čemu stariji kupci predvode trend.

- Znati kada je pravo vrijeme za kupovinu ove godine je teže - rekao je Edgar Dworsky, osnivač Consumer Worlda, koji prati praznične cijene.

- Uz toliko pred-Black Friday rasprodaja, nema garancije da će iste ponude biti dostupne na pravi Crni petak ili da će popularni artikli biti na zalihama - dodao je.

 

(Vijesti.ba / FENA) 

Izdvajamo