08.12.2025 / 19:20 Auto - Kraj jedne ere

Volkswagen gasi proizvodnju električnog modela ID.3 u Dresdenu

Volkswagen gasi proizvodnju električnog modela ID.3 u Dresdenu
Foto: X

Volkswagen će krajem decembra prekinuti proizvodnju električnog modela ID.3 u svojoj tvornici u Dresdenu, poznatoj kao Staklena tvornica. Ovaj jedinstveni pogon otvoren je 2002. godine i prvobitno je služio za proizvodnju modela Phaeton do 2016. godine. Nakon toga proizvodio je električni Golf, a od 2021. godine fokusiran je na ID.3.

Odluka o gašenju proizvodnje znači da će tvornica prvi put od otvaranja ostati bez vozila na proizvodnoj liniji. Gläserne Manufaktur, s karakterističnim staklenim zidovima od poda do stropa, bio je izlog za najprestižnije Volkswagenove modele, a zatim i simbol električne mobilnosti. Sada se pogon preusmjerava prema naučnim i tehnološkim istraživanjima.

Volkswagen ističe da će u Dresdenu zadržati više radnih mjesta nego što je prvobitno planirano. Zaposlenicima se nudi i poticaj za preseljenje u Wolfsburg, udaljen oko 300 kilometara, u iznosu od 30.000 eura (oko 35.000 dolara). Iako atraktivna, ova ponuda naišla je na negodovanje zaposlenika, uz zvižduke na nedavnom sastanku radnika.

Prvobitno se očekivalo da će ostati samo 135 radnih mjesta, ali nakon posjete šefa VW marke Thomasa Schäfera i predsjednice radničkog vijeća Daniele Cavallo, najavljeno je da će u pogonu ostati 155 zaposlenika. Trenutno u fabrici radi oko 250 ljudi.

Iako više neće proizvoditi automobile, Staklena fabrika postaje inovacijski kampus u saradnji s Tehničkim univerzitetom u Dresdenu (TU Dresden). Thomas Edig, direktor VW-a Sachsen, rekao je da promjena daje pogonu priliku da postane "Stanford istoka".

Kampus će se fokusirati na napredne tehnologije poput umjetne inteligencije, mikroelektronike, dizajna čipova, nauke o materijalima, robotike i tehnologija kružnog gospodarstva. Dresdenski univerzitet unajmit će otprilike polovinu prostora, dok će Volkswagen podržavati saradnju kroz istraživačke ugovore.

Prema informacijama Handelsblatta, zaposlenici u Dresdenu imaju zagarantovanu sigurnost radnog mjesta do 2030. godine. Od početka 2026. bit će uključeni u kolektivni ugovor VW-a, što bi im trebalo osigurati bolje plaće i radne uslove.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo