
Deset godina nakon prvih najava, projekt izgradnje tunela Prenj nalazi se na istom mjestu gdje je bio i početkom 2016. godine - na papiru.
I dok svaka uprava Autocesta FBiH iznova obećava početak radova, postaje sve jasnije da domaće institucije nemaju kapacitet niti političku volju, ni da započnu, a kamoli da završe ovaj kompleksni infrastrukturni projekt.
Upravo zbog toga nameće se pitanje “da li tunel Prenj, po uzoru na model Južne interkonekcije, treba dati u koncesiju američkom ili nekom drugom strateškom partneru koji bi ga finansirao, izgradio i upravljao njime određeni vremenski period“?
Naime, od februara 2016. godine, kada je na čelu Autocesta FBiH bio Jasmin Bučo, pa kroz mandate Adnana Terzića, Elmedina Volodera i aktuelni Denisa Lasića, priča o tunelu Prenj ponavlja se u gotovo identičnom formulacijom “Od Sarajeva i Mostara na manje od sat vremena“.
Međutim, za deset godine nije izgrađen ni milimetar.
Ono što se intenziviralo po pitanju tunela Prenj jesu plaćene objave u medijima.
“Ove godine počinje izgradnja tunela Prenj, najdužeg tunela na koridoru Vc”, piše u jednoj objavi iz jula 2023. “Od Sarajeva do Mostara za sat vremena“, stoji u objavi dva mjeseca kasnije.
U maju 2024. godine je “Napravljen značajan korak ka početku izgradnje tunela Prenj, radovi bi trebali početi krajem ove godine“.
“Na proljeće radovi na Prenju”, vrištalo je sa jedne naslovnice 16. decembra 2024. godine, a onda je krajem ove godine s istog medija stigao naslov “Natječaj za tunel Prenj u završnoj fazi”...
Zvog svega navedenog, model Južne interkonekcije, gdje je američki partner preuzeo finansiranje, projektovanje, izgradnju i upravljanje ključnim dijelom gasne infrastrukture, mogao bi biti prihvatljivo rješenje Prenj, jer je evidentno da taj projekt domaće institucije nisu u stanju realizirati.
To bi za BiH značilo da nema zaduženja niti budžetskog opterećenja, da bi izgradnja počela realno brzo i u interesu svih završena u najkraćem mogućem roku. Druga opcija su politički uticaji, spori i haotični tenderi i žalbe, i još deset godina prevara. Upravo zbog toga, ulazak strateškog partnera pod koncesionim modelom sve se više čini kao jedina realna opcija ako BiH uopće želi vidjeti tunel Prenj u skorijoj budućnosti.
(Vijesti.ba)