15.12.2025 / 16:00 Zanimljivosti - Turistički stručnjaci tvrde

Putovanja postaju povoljnija i više po vašoj mjeri: 5 glavnih travel trendova za 2026.

Putovanja postaju povoljnija i više po vašoj mjeri: 5 glavnih travel trendova za 2026.
Foto: Arhiv
Turistička industrija ulazi u godinu velikih promjena: od načina na koji biramo destinacije, preko količine pažnje koju posvećujemo vlastitom iskustvu, do uloge tehnologije u organizaciji putovanja.

Turistički stručnjaci najavljuju pet trendova koji će obilježiti 2026. godinu, piše Punkufer.hr.

Tišina je luksuz

Sve više putnika shvata da im ne nedostaje još jedan luksuzni spa-centar, već – tišina. U eri stalnih obavijesti, kriza koje pratimo u realnom vremenu i hroničnog digitalnog umora, potreba za pravim, senzornim odmorom sve je izraženija.

Zato koncepti poput „tišine“ postaju sve popularniji: odmori s prigušenim zvukom i svjetlom. Turističke destinacije kreiraju mape najtiših lokacija, a turoperatori nude odmore u potpunom mraku – kako bi odmor zaista to i bio. Putovanje tako postaje svojevrsni protivotrov ubrzanom savremenom životu, a tišina – novi oblik wellnessa.

Ne agencija, već – vještačka inteligencija

Vještačka inteligencija više nije dodatak putovanju, već infrastruktura koja ga oblikuje. I iskusni i manje iskusni putnici koriste je za kreiranje planova putovanja i pronalazak destinacija koje odgovaraju njihovom emocionalnom stanju. Velike platforme već integrišu alate koji preuzimaju administrativne zadatke – od prevoditelja do pametnih prijava.

Ipak, ovaj tehnološki iskorak nosi i određene rizike: algoritmi mogu homogenizirati putovanja i usmjeriti mase na ista, već preopterećena mjesta. Također, s porastom sadržaja generiranog vještačkom inteligencijom, neminovno će rasti i broj prevara u turizmu. Uprkos tome, ne bi trebalo odustati od – prirodne inteligencije.

Bez odluka, molim

Trend prepuštanja donošenja odluka drugima ubrzano raste, potaknut mentalnim umorom, prezasićenošću izborima i željom za istinskim iznenađenjem. Sve je više ponuda koje to prepoznaju – od putovanja s tajnim itinerarom do krstarenja na kojima putnici ne znaju rutu niti konačnu destinaciju.

Takvi aranžmani odgovaraju savremenom putniku koji je već iscrpljen svakodnevnim mikro-odlukama i želi se potpuno opustiti. Putovanje tako postaje čin povjerenja – a ne logistike.

Odmori po mjeri

Masovna ponuda sve teže zadovoljava potrebe putnika koji žele iskustvo „skrojeno za sebe“. Zbog toga raste broj specijaliziranih odmora usmjerenih na emocije, životne faze i posebna interesovanja. Postoje putovanja za osobe nakon razvoda, za one koji prolaze kroz proces tugovanja, odmori posvećeni menopauzi, ali i aranžmani za sportiste, IT entuzijaste i, naravno, fetišiste različitih interesovanja.

Putnici žele vrijeme koje je posebno posvećeno fazi života u kojoj se trenutno nalaze – svojevrsni ceremonijalni prostor koji daje smisao i podstiče promjene. Turizam tako ulazi u eru emocionalne personalizacije, gdje je važnije kako se neko osjeća nego gdje putuje.

Više ne morate fotografisati na svakom koraku

Sve više ljudi izbjegava „fotogenične“ destinacije, dijelom zato što su najpopularnija mjesta na društvenim mrežama često i najveće razočarenje za turiste. Umjesto prenapučenih lokacija, putnici traže autentična, manje razvikana mjesta.

Globalno interesovanje za kulturno bogate, ali još neotkrivene gradove i regije je u porastu. Ovaj trend potaknut je željom za avanturom, ličnim razvojem, ali i novim shvatanjem društvenog statusa – koji se više ne gradi kopiranjem Instagram ili TikTok iskustava. Ekskluzivnost više ne znači luksuz, već – autentičnost.


(Vijesti.ba)

Izdvajamo