
Međutim, iako ga kompanija možda nije izmislila, priznaje da je njeno oglašavanje pomoglo u oblikovanju i širenju savremene slike Djeda Mraza.
Coca-Cola objašnjava da je od 1931. godine ilustrator Haddon Sundblom, kojeg je angažovala kompanija, uspostavio sliku dobrodušnog, krupnog muškarca u crveno-bijelom kaputu.
Ovaj prikaz, distribuiran širom svijeta u reklamama i na plakatima, potom je postao vizuelni standard u raznim prikazima Djeda Mraza.
Pravi korijeni modernog Djeda Mraza sežu mnogo dalje u prošlost. Historijski gledano, lik je zasnovan na Nikoli Mirskom, biskupu iz 4. vijeka iz današnje Turske.
U srednjovjekovnoj Evropi, širile su se legende o Svetom Nikoli, zaštitniku djece i siromašnih, što je dovelo do brojnih regionalnih tradicija.
Kaže se da je lik stigao u Sjevernu Ameriku u 17. vijeku preko holandskih imigranata.
Njihov "Sinterklaas", koji su donijeli rani doseljenici u Nieuw Amsterdamu, evoluirao je u "Santa Claus" u svijetu engleskog govornog područja.
Budući da su mnoge protestantske kongregacije u Sjevernoj Americi odbacile štovanje katoličkih svetaca, darivanje se kasnije pomjerilo sa Dana Svetog Nikole 6. decembra (dan smrti Svetog Nikole Mirskog) na Božić (24. ili 25. decembra).
U 19. vijeku Djed Mraz je poprimio književni oblik. Pisac Washington Irving ga je opisao kao veselog, bucmastog Holanđanina još 1809. godine.
Odlučujući uticaj došao je od pjesme "Posjeta Svetog Nikole" iz 1823. godine, koja je prvi put okupila ključne elemente poput saonica koje vuku irvasi, noćne posjete kroz dimnjak i dijeljenja poklona.
Pred kraj 19. stoljeća ilustratori su usavršili vizualni izgled.
Karikaturista njemačkog porijekla Thomas Nast razvijao je vizualne elemente od 1863. godine za američki časopis "Harper's Weekly". Stvorio je snažnog, bradatog muškarca u različitim crveno-bijelim verzijama, koji je prikazan kako živi na Sjevernom polu, uz podršku vilenjaka pomagača i kako se bavi listama želja.
Nastove slike, koje se i danas koriste, preuzeo je ilustrator Coca-Cole. Haddon Sundblom je toplo prikazao Djeda Mraza – ljudski, prijateljski nastrojen, pristupačan – dao je figuri jedinstven izgled.
Širenjem američke pop kulture nakon Drugog svjetskog rata, ova verzija Djeda Mraza se ustalila širom svijeta i traje do danas.
(Vijesti.ba / FENA)