13.09.2024 / 22:51 Regija - Foto

Historijski dan za Istru i Hrvatsku: Otvorena druga cijev tunela Učka

Historijski je dan za saobraćajno povezivanje Istre i ostatka Hrvatske - druga cijev tunela Učka svečano je otvorena, nakon nekoliko godina vrlo složenih radova.

Nemjerljiva je važnost tunela za stanovnike Istre i Kvarnera, za turiste koji onuda prolaze, a puštanjem u saobraćaj druge cijevi uvelike će se povećati i sigurnost putovanja.

Simboličnim pritiskom na tipku, u 19 sati i 15 minuta otvorena je druga cijev tunela Učka. I iz nje su izašli oni kojima su upućene najveće zahvale.

Tehničko čudo, ali prije svega simbol zajedništva, sažetak je onoga što su u petak navečer na otvorenju druge cijevi Tunela Učka istaknuli predsjednik Vlade Andrej Plenković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, generalni direktor Bina Istre Dario Silić te čelnici Istarske i Primorsko-goranske županije.

Generalni direktor Bina Istre Dario Silić naglasio je da je ovo historijski dan za kompaniju, njihove korisnike i radnike te kako mjesec septembar nije slučajno biran za otvaranje.

Naime, kako je naveo, u septembru 1995. godine potpisan je inicijalni ugovor o koncesiji, u septembru 2023. godine probijena je nova cijev Učke te je u septembru 1947. godine Istra pripojena Hrvatskoj.

- Stoga ovaj projekt nije samo tehničko čudo, već simbol zajedništva i vizije, rezultat upornog rada, predanosti i saradnje mnogih pojedinaca i institucija Hrvatske. Dupliranjem tunela Učka, Bina Istra će povećati sigurnost i postići usklađenost tunela s Direktivom EU iz 2004. o sigurnosnim zahtjevima za tunele u EU, kazao je Silić.

Dodao je kako građevinski radovi faze 2B21 podrazumijevaju izgradnju nove cijevi tunela Učka ukupne dužine 5,6 km, koja ima 24 poprečna tunela na svakih 250 metara, od kojih 12 pješačkih i 12 za vozila, što ukupno čini 6,5 kilometara tunela i čini ga sa spojnim tunelima najdužim podzemnim iskopom u Hrvatskoj.

- Jedan od najvećih izazova ovog projekta bio je izvesti radove u roku, uz postojeću cijev pod saobraćajom. I zato, ovaj tunel predstavlja pobjedu nad preprekama, i dokaz je da kad radimo zajedno, možemo postići nevjerovatne stvari, zaključio je Silić.

Nakon otvorenja saobraćat će se kroz obje cijevi deset dana, a potom slijedi zatvaranje stare cijevi koja kreće u rekonstrukciju.


Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

(Vijesti.ba)

Izdvajamo