Inicijativa "Glasaj za život", koju provodi pet udruženja pacijenata u Bosni i Hercegovini, tokom 2024. godine pokazala je kako zajedništvo i aktivizam mogu donijeti značajne rezultate u borbi za podizanje svjesnosti o potrebi hitne reforme zdravstvenog sistema.
Projekat, zvanično pokrenut 16. septembra 2024. konferencijom za javnost u Sarajevu, ujedinio je pacijente, stručnjake i građane kako bi zajedno govorili o ključnim problemima u zdravstvu i radili na pronalaženju rješenja.
Predstavnici Udruženja oboljelih od raka prostate FBiH, Udruženja "Renesansa", SNAGA u BiH, Mijelom u BiH i Udruženje distrofičara Cazin postavili su pet ciljeva svog zajedničkog djelovanja, a to su: ukidanje listi čekanja, održivo finansiranje zdravstva, kvalitetnije zdravstvene usluge i prepoznavanje pacijenata kao partnera na putu pronalaženja rješenja.
Da je potrebno urgentno reagovati kako bi zdravstvo u zemlji "ozdravilo" pokazali su i rezultati anketnog upitnika objavljenog na web stranici www.glasajzazivot.ba. Ovaj upitnik ima za cilj prikupljanje direktnih povratnih informacija građana o zadovoljstvu zdravstvenim sistemom. Do kraja 2024. godine zaprimljen je 2.641 odgovor, pri čemu je čak 75,5 posto ispitanika stanje u zdravstvenom sistemu ocijenilo kao „loše“ ili „vrlo loše“.
Građani su kao najveće probleme istakli: duge liste čekanja, koje onemogućavaju pravovremeno liječenje, ograničen pristup inovativnim lijekovima i terapijama, što direktno ugrožava živote, korupciju u zdravstvenom sistemu, koja smanjuje povjerenje u institucije, nedostatak medicinske opreme i kadra, koji dodatno opterećuju zdravstvene ustanove te nezainteresovanost političara, koji često ignorišu potrebe pacijenata.
Uz pomoć predanog projektnog tima i partnera, "Glasaj za život" je osigurao značajno prisustvo u javnosti i medijima. Ključni doprinos pritom su dali partneri, donatori, prijatelji i medijski pokrovitelji. Kroz digitalne kampanje na Meti i Googleu zabilježeno je blizu 3 miliona impresija, dok su sadržaji plasirani na društvenim mrežama Facebook, Instagram, LinkedIn i YouTube dosegnuli više od 300.000 ljudi, a videi pregledani više od 20.000 puta.
Vijesti o projektu našle su se u 192 različita medija u Bosni i Hercegovini, s više od 560 objava u periodu samo 3,5 mjeseca. Projekat je okupio 18 medijskih pokrovitelja i veliki broj partnera, donatora i prijatelja inicijative.
Na terenu, u sklopu projekta upriličene su aktivnosti u većim gradovima poput Sarajeva, Zenice i Tuzle. Građani su imali priliku podijeliti svoja iskustva i ideje te time aktivno učestvovati u borbi za bolje zdravstvo.
Uime projekta poslani su brojni dopisi resornim institucijama, tražeći hitne sastanke i konkretne odgovore. Tokom godine održani su sastanci s predstavnicima vlasti na kantonalnom i državnom nivou, gdje su naglašeni prioriteti poput ukidanja lista čekanja, pristupa inovativnim terapijama i poboljšanja uslova u zdravstvenim ustanovama, posebno za teško oboljele.
- Želimo vjerovati da naše društvo nije apatično, već da u njemu postoji snažna želja za promjenama. Svjesni smo da se problemi neće riješiti sami od sebe i da je potrebno puno truda i aktivizma svih nas. Vjerujemo da zajedničkim angažmanom možemo dati važan doprinos da zdravstveni sistem u našoj zemlji počne služiti svim građanima na dostojanstven način - poručili su iz "Glasaj za život".
U 2025. godini projekat će biti nastavljen s ambicioznim planovima koji uključuju educiranje i osnaživanje javnosti, a edukativne radionice, stručne konferencije i drugi događaji ovog tipa uključivat će domaće i međunarodne aktere u oblasti zdravstva, politike, nevladinog sektora i akademske zajednice, saopćeno je iz Inicijative "Glasaj za život".
(Vijesti.ba / FENA)