18.03.2025 / 14:13 Obrazovanje - Od 21. do 24. marta

Dani frankofonije u BiH ove godine u znaku obrazovanja

U Sarajevu je danas predstavljena Sezona dana frankofonije u Bosni i Hercegovini 2025. od 21. do 24. marta koja je zajednički program ambasada Francuske, Švicarske, Belgije, Bugarske, Rumunije i Ministarstva vanjskih poslova BiH, a ove joj je godine moto obrazovanje.

Kako je kazao ambasador Francuske u Bosni i Hercegovini François Delmas, program za ovu sezonu bit će u znaku decentralizacije u teritorijalnom smislu, te će stoga događaji biti organizirani na teritoriji cijele BiH, čak i izvan ogranka Francuskog instituta u Mostaru i Banjaluci. Drugo obilježje ovogodišnje sezone je raznovrsnost kroz gastronomiju, film, stripove, muziku i kviz.

- Frankofonija je fantastično otvaranje prema svijetu, šansa i novi pogled, jer francuski nije samo romantični jezik, nego i svjetski, koji na pet kontinenata govori 320 miliona ljudi a uči 140 miliona. Ta brojka raste, posebno zahvaljujući demografskom, obrazovnom i kulturnom napretku frankofone Afrike – kazao je Delmas.

Istakao je da je to drugi diplomatski jezik, treći poslovni i četvrti na internetu.

- Prava je prednost u nekim ekonomskim sektorima, posebno u turizmu, hotelijerstvu i ugostiteljstvu - rekao je.

Direktorica Francuskog instituta Loe Lagrange istakla je da su ove godine Dani Frankofonije na cijelom svijetu pod znakom obrazovanja.

- Koristim ovaj povod da ohrabrim učenike koji moraju birati treći ili četvrti jezik, da biraju srcem, tj. francuski jezik - podvukla je ona.

Dodala je da imaju i frankofone igre, te da se BiH priključila Međunarodnoj organizaciji frankofonije prije 15 godina, kao zemlja posmatrač.

- Ove je godine slogan Međunarodne organizacije frankofonije "Učim, dakle djelujem". Podržavamo učenje ovog jezika u školskim institucijama u BiH – dodala je.

Pojasnila je da rade zajedno sa ministarstvima za obrazovanje i pojedinim školama kako bi osigurali da učenici imaju mogućnost izbora francuskog jezika za učenje.


(Vijesti.ba / FENA)

Izdvajamo