Jučer se iz pravca Mostara prema Konjicu putovalo više od tri sata, pri čemu se na potezu od Donje Jablanice do tunela Crnaja provelo skoro dva sata.
Da je način na koji je regulisan saobraćaj pogrešan, potvrdili su i iz Cesta FBIH. Vijesti.ba su ranije pisale da su semafori izazvali dodatni problem jer je iz pravca juga stizalo višestruko više vozila, ali je uprkos tome saobraćaj tekao bez ikakve fleksibilnosti u prilagodbi propuštanja vozila.
Tek u večernjim satima, kada su kolone postale nepodnošljive, regulaciju saobraćaja je preuzela policija. I ovaj dio našeg pisanja potvrđuju iz Cesta FBIH, koje su uputile javnu kritiku policiji, koja im je na zahtjeve da osiguraju protok saobraćaja, odgovorila da nemaju dovoljni ljudi.
- Obzirom na period godišnjih odmora i trajanje turističke sezone tokom koje je evidentno povećanje broja vozila na konkretnom cestovnom pravcu, a u post-sezoni u danima vikenda, kako bi se izbjegle gužve u prometu, početak radova na mostovima Crnaja i Ostrožac na cesti M-17 je ciljano odložen za početak septembra tekuće godine. Ne treba zaboraviti da je ovaj cestovni pravac iznimno opterećen i zbog nepostojanja alternativnih pravaca u blizini i mreže autocesta koje bi glavni grad povezivale sa južnim dijelom države, ne zanemarujući pri tome ni PGDP (prosječni godišnji dnevni promet) na ovom pravcu koji je uvećan za više od 20% u odnosu na isti period prije dvije godine (august 2025. - 19.300 vozila po danu) što uveliko premašuje kapacitete prometnice kategorizirane kao magistralna cesta - naveli sui z Cesta FBiH.
Apelovali su i na strpljenje vozača.
- Treba istaći da su predmetni radovi neophodni kako bismo zadržali funkcionalnost cestovnih objekata i njihove sigurnosne aspekte, posebno ako imamo u vidu da je magistralna cestovna mreža u FBiH iznimno stara, budući da je građena 60. i 70. godina prošlog stoljeća. S tim u vezi, apeliramo na strpljenje vozača te na eventualno korištenje alternativnih cestovnih pravaca (Vitez – Travnik - Kupres). U konkretnom slučaju, riječ je o specifičnim, specijaliziranim radovima koji se, zbog svoje tehnologije, ne mogu izvoditi u zimskom periodu. Osim toga, tehnologija uklanjanja postojeće dilatacije te ugradnja nove moraju se izvoditi veoma pažljivo kako se ne bi ugrozila sigurnost radnika i učesnika u prometu, zbog čega se promet odvija jednom polovinom mosta, a na drugoj se izvode radovi - pojašnjavaju.
Također, napomenuli su i kako imaju ograničen broj izvođača radova.
- Obzirom na specifičnost radova, ograničen je broj izvođača na tržištu (samo jedan specijalizirani izvođač) te se dešava da potpisivanju ugovora za ove vrste radove prethodi i opetovano provođenje javnih nabavki. S druge strane, izvođači se suočavaju i sa nedostatkom kvalificirane radne snage te ne mogu organizirati neprekidno izvođenje radova bez nedjeljnih odmora (radovi se ne izvode samo nedjeljom). Rok za izvođenje, kod ovakve vrste radova, jeste između 30 - 40 dana. Ono što JP Ceste FBiH planira ubuduće jeste zahtijevati od izvođača radova da u dane vikenda osigura ručnu regulaciju prometa, ali i pozivamo predstavnike FMUP-ova da intenziviraju svoje aktivnosti na opterećenim cestovnim pravcima - saopćili su.
Cijeli ovaj haos ponovo otvara pitanje odgovornosti nadležnih, jer je riječ o istom tunelu Crnaja koji je već prošao kroz značajnu rekonstrukciju početkom 2021. godine. Zanimljivo je da tada, uprkos početnim protestima građana i bojaznima od velikih zastoja, saobraćaj nije bio ni približno jučerašnjeg horora. Radovi su tada bili mnogo bolje organizovani, a gužve gotovo zanemarive.
(Vijesti.ba)