
Porsche je pokvario bilans Volkswagena (VW): nekadašnja perjanica u trećem kvartalu ostvarila je gotovo milijardu eura gubitka, a matična kompanija koncerna skliznula je duboko u crvene brojke. Prema saopćenju proizvođača automobila iz Njemačke, u periodu od jula do septembra zabilježen je gubitak od 1,072 milijarde eura. Prije godinu dana, kompanija je još imala suficit od 1,56 milijardi eura.
U prvih devet mjeseci suficit se smanjio za više od 60 posto, sa 8,8 na 3,4 milijarde eura. Glavni razlog su prije svega troškovi u iznosu od 7,5 milijardi eura, prvenstveno zbog povećanih carina koje je uveo Donald Trump, prilagodbe proizvodne strategije u Porscheu i otpis poslovne i kompanijske vrijednosti Porschea, izjavio je finansijski direktor Arno Antlitz.
Porsche je već prošle sedmice izvijestio o ogromnim gubicima u trećem kvartalu. Problem su milijardni troškovi izazvani najnovijim strateškim zaokretom prema produženju proizvodnje motora s unutrašnjim sagorijevanjem. To je u trećem kvartalu dovelo do gubitka od gotovo milijardu eura, a u prvih devet mjeseci ukupna dobit nakon oporezivanja pala je za gotovo 96 posto. To se sada odrazilo i na matičnu kompaniju VW.
U ove brojke još nisu uključeni učinci nadolazeće krize sa čipovima oko kompanije Nexperia. Tamo su se pojavili problemi u opskrbi nakon što je nizozemska vlada preuzela nadzor nad firmom kojom upravlja kineska matična kompanija. Do kraja naredne sedmice opskrba svih VW-ovih fabrika u Njemačkoj bit će osigurana, a Kina je najavila i daljnju odgodu blokade izvoza čipova.
VW je i dalje u potrazi za novim dobavljačima, rekao je Antlitz. No, problem se zapravo može riješiti samo politički, poručio je finansijski direktor koncerna. Jer zastoj nije nastao iz ekonomskih razloga.
U stvari, u VW-u je ove godine sve trebalo ponovo krenuti nabolje. I bez posebnih utjecaja, profitna marža bi, prema riječima Antlitza, iznosila 5,4 posto. „To je u sadašnjem ekonomskom okruženju zapravo solidna vrijednost.“ Što se tiče prodaje i prihoda, koncern je uspio blago napredovati: prihod je u prvih devet mjeseci porastao za 0,6 posto, na 239 milijardi eura, a isporuke za 1,2 posto, na 6,6 miliona vozila.
Situacija je posebno poboljšana kod glavne marke Volkswagen koja je dugo bila suočena s problemima. Program štednje uveden krajem 2024. godine, koji uključuje planirano ukidanje desetina hiljada radnih mjesta, pokazuje rezultate. „Dobro napredujemo u restrukturiranju Volkswagen AG-a i cijelog koncerna“, rekao je Antlitz. „Prvi put nakon dugo vremena opći troškovi su u odnosu na prošlu godinu smanjeni.“
Operativna dobit osnovne marke znatno je porasla u prvih devet mjeseci, sa 1,28 milijardi eura u istom periodu prošle godine na sadašnjih 1,48 milijardi eura, uz gotovo nepromijenjen prihod od oko 64 milijarde eura.
Kompanija i sindikat su se krajem 2024. godine, nakon dugih pregovora, dogovorili o programu sanacije za osnovnu marku VW. Do 2030. godine trebalo bi biti ukinuto više od 35.000 radnih mjesta, gotovo četvrtina od 130.000 radnih mjesta u Njemačkoj. Dodatnih 7.500 radnih mjesta trebalo bi nestati u Audiju, a oko 4.000 u Porscheu.
S obzirom na nove poremećaje, moglo bi se desiti da se tempo štednje još jednom mora povećati i da se pojedine mjere provedu ranije, rekao je Antlitz. Jer nove carine koje je uveo SAD mogle bi koncern ove godine opteretiti s do pet milijardi eura. Za razliku od drugih posebnih troškova, on ne očekuje da će carine tako brzo nestati. „Carinsko opterećenje će ostati", predviđaAntlitz.
Za VW-koncen ovaj problem dolazi u nepovoljnom trenutku. Zbog sve slabijeg poslovanja u Kini, Wolfsburg je prije svega računao na rast u Sjevernoj Americi. Tamo je prodaja trebala porasti za deset posto, rekao je Antlitz. Umjesto toga, u prvih devet mjeseci pala je za osam posto.
Kako bi izbjegao carine, Audi sada razmatra izgradnju vlastite fabrike u SAD-u. Odluka bi trebala biti donesena do kraja godine. Do sada je jedino osnovna marka VW imala fabriku u SAD-u, a za novu marku Scout trenutno se gradi proizvodni pogon. Nasuprot tome, Porsche na američko tržište isporučuje vozila u potpunosti proizvedena u Evropi, dok Audi izvozi i iz Meksika.
(Vijesti.ba)