Ova inovacija rezultat je snažne saradnje unutar bečke grupacije Wiener Stadtwerke.
Dok energetsko preduzeće Wien Energie proizvodi zeleni vodik na licu mjesta, na kampusu preduzeća za kombinovane usluge Wiener Netze u Simmeringu autobusi se pune i održavaju.
Javni prijevoznik Wiener Linien prevozi putnike tiho, udobno i ekološki prihvatljivo bez emisija.
-Beč se obavezao da do 2040. godine postane klimatski neutralan. Uz proširenje mreže metroa i tramvaja, razvijamo i inovativne pogone u javnom prevozu. Ova flota predstavlja još jedan važan korak prema održivoj budućnosti - izjavila je članica gradske vlade zadužena za javni prijevoz Ulli Sima.
Deset novih autobusa proizvođača Rampini zamijenit će dosadašnje električne minibuseve na pomenutim linijama.
Zahvaljujući tzv. range-extender tehnologiji, kombinaciji električne baterije i gorivne ćelije, autobusi mogu voziti cijeli dan bez potrebe za dodatnim punjenjem. Time se eliminiše potreba za punionicama u centru grada, a broj potrebnih vozila smanjuje se s 12 na 10.
-Testirali smo nove autobuse u realnim uslovima. Kombinovana baterijsko-vodikova tehnologija omogućava efikasan i kontinuiran rad, bez prekida za punjenje. Putnici će imati koristi od mirnijeg, sigurnijeg i ekološkog prevoza - ističe tehnička direktorica kompanije Wiener Linien Gudrun Senk.
Ukupna investicija u nove autobuse iznosi oko 12 miliona eura, uz podršku Saveznog ministarstva za inovacije, mobilnost i infrastrukturu te Evropske unije.
Od jeseni će se i na liniji 39A koristiti veći, dvanaestometarski vodikovi autobusi portugalskog proizvođača CaetanoBus.
Wiener Linien se ovim projektom dodatno pozicioniraju kao predvodnici inovacija u javnom prijevozu, nastavljajući s testiranjem različitih modela i tehnologija kako bi pronašli najbolja rješenja za klimatski neutralnu mobilnost u budućnosti, saopćeno je iz Ureda Grada Beča u Sarajevu.
(Vijesti.ba / FENA)