Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto sastao se danas u Sarajevu s ministricom prometa Crne Gore Majom Vukićević s kojom je, između ostalog, razgovarao o izgradnji novog međudržavnog mosta preko rijeke Tare na lokaciji Hum (BiH) - Šćepan Polje (Crna Gora), te izgradnji Jadransko-jonskog autoputa i željezničke pruge Čapljina - Nikšić.
Ministar Forto je izjavio novinarima da su dobar dio sastanka posvetili cesti Šćepan Polje, dodajući da je dobar dio svog mandata posvetio tome da se napokon projekt otkoči.
- U Crnoj Gori imamo partnere koji žele, također, da urade sa svoje strane iste napore, kako bi napokon imali modernu cestu koja povezuje dva glavna grada dvije evropske države - naveo je Forto.
Po njegovim riječima, ovaj projekt je trenutno u fazi gdje se biraju i nadzori i izvođači.
- Kada govorimo o dijelu koji finansira Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, to će biti sam most na graničnom prijelazu preko Tare, kao i kilometar pristupne ceste koji ćemo raditi u saradnji sa Putevima RS, koji će biti nosioci ovog projekta. Također, sa strane Crne Gore planiraju se određeni infrastrukturni zahvati, kako bi se priključili na novi granični prijelaz - kazao je Forto.
Razgovarano je i o izgradnji Jadransko-jonskog autoputa, a Forto je naveo da Crna Gora pokazuje poseban interes za ovaj projekt. Podsjetio je da je BiH uradila neke korake još prije desetak godina vezano za pokretanje izrade dokumentacije za ovu autocestu.
Podsjetio je da je to cesta koja bi spojila Albaniju, Crnu Goru i BiH na način da bi sa bh. strane to išlo od Počitelja preko poteza u zaleđu Neuma, između Stoca i Neuma, preko Popovog polja dalje prema Crnoj Gori.
- Danas smo se dogovorili da ćemo u narednom periodu intenzivirati saradnju na aktuelizaciji ovog projekta i u smislu dovršetka izrade projektne dokumentacije i eventualno zajedničkog nastupa kako bi pronašli investitora i kako bi eventualno pronašli finansiranje za ovaj zahtjevni projekt - kazao je Forto.
Dodao je da su razgovarali i o povezanom projektu, a to je jedan evropski koridor koji je upisan na mrežu evropskih koridora - pruga Čapljina - Nikšić, koja bi u budućnosti, koliko god skupa bila, mogla povezati tri luke (Ploče, Bar i Drač) i potpuno transformisati ekonomsku dinamiku u ovom dijelu Evrope i regije.
- Razgovarano je i o pitanju bilateralnih dozvola i pitanju digitalizacije, pojednostavljenju za naše prijevoznike, ne samo prijevoznike transporta robe, nego i putnika, kako bi bar između Crne Gore i BiH na najbolji način ili ukinuli neke barijere ili ih pojednostavili i digitalizirali - kazao je Forto.
Najavio je da će nastaviti raditi na svim navedenim projektima u zajednički grupama koje su već formirane ili će biti formirane.
Ministrica prometa Crne Gore Maja Vukićević je kazala da su danas razmotrili sve teme od zajedničkog interesa, te da nema nekih otvorenih tema u smislu problema, već su to teme koje su zajednički projekti, te neki novi projekti koje su razmatrali.
- Ono što je najvažnije jeste projekt izgradnje međudržavnog mosta na graničnom prijelazu Šćepan Polje. Taj projekt je već aktiviran, odnosno u fazi smo izbora izvođača radova. Očekujem da u periodu od narednih mjesec-dva imamo izabranog izvođača radova - kazala je Vukićević, dodajući da bi to bio veliki pomak.
Po njenim riječima, Crna Gora već radi na modernizaciji tog putnog pravca, imaju dionicu Zaborje - Jasenovo polje, gdje je rok završetka radova april sljedeće godine.
- Ali ja očekujem da do kraja ove godine asfalterski radovi na tom potezu budu završeni. Također, radit ćemo i pristupne puteve do samog mosta. Tu je trenutno raspisan tender za izbor projektanta, tako da s naše strane radimo na modernizaciji infrastrukture. Izgradnjom mosta to će dobiti svoj puni kapacitet - navela je ministrica Vukićević.
Govoreći o Jadransko-jonskom autoputu, istaknula je da je on, što se tiče Crne Gore, visoko na listi infrastrukturnih projekata.
- Trenutno smo u fazi izbora projektanta za izradu idejnog projekta. Bit ćemo u kontaktu sa kolegama iz BiH kako bi radili zajedno i na ovom projektu koji je finansijski jako zahtjevan - kazala je Vukićević.
Ona je spomenula i jedan od projekata koji je, kako je rekla, interesantan, a o kojem nije bilo mnogo riječi. To je projekt spajanja željeznicom.
Forto i Vukićević o realizaciji značajnih infrastrukturnih projekata
- Još 2008. je potpisan jedan od sporazuma koji imamo sa BiH, međutim taj projekt do danas nije zaživio, a 2023. godine ovaj koridor je uvršten u transevropsku mrežu i visoko je na listi prioriteta Transportne zajednice. Oni su tu odredili jedan rok, rekla bih, koji je dosta dug za aktivaciju ovog kraka željeznice. Mi smo u Crnoj Gori 2012. godine rekonstruisali dio pruge do Nikšića. Danas smo dogovorili formiranje radne grupe koja bi se bavila konkretno samo ovim projektom, kako bismo ubrzali procedure - istaknula je Vukićević.
Napomenula je da je i ovo projekt koji je finansijski zahtjevan, ali vjeruje da će imati podršku i od evropskih partnera, s obzirom da je ovo već uvršteno u koridor transevropske mreže.
- Razgovarali smo i o drumskom saobraćaju, gdje imamo jako dobru saradnju. Ali smo razgovarali i o liberalizaciji digitalizacije koja bi značajno pomogla. Mi smo u Crnoj Gori već, što se tiče digitalizacije, odmakli u tom procesu. Očekujem da do kraja godine imamo softver koji će biti aktivan. Radit ćemo zajedno s kolegama iz BiH na njegovom unapređenju, kako bismo imali zajedničku saradnju - kazala je crnogorska ministrica prometa.
Dodala je da je razgovarano i o problemima koje imaju prijevoznici vezano za pravila Schengena i o načinu na koji im mogu pomoći.
- Vjerujem da je budućnost regiona u Evropskoj uniji i to će biti najbolja pomoć našim građanima i prijevoznicima. Mi u Crnoj Gori očekujemo da postanemo prva sljedeća članica EU, a isto želim i BiH i ostalim državama regiona - zaključila je ministrica Vukićević.
(Vijesti.ba / FENA)